27 octombrie 2015

Turta dulce


Folosesc aceasta reteta pentru turta dulce de cativa ani. Sunt multumita de ea si-mi este greu sa ma aventurez si sa incerc altceva :) Deh... obisnuinta bat-o vina! :)

Pentru royal icing am imprumutat reteta Diei Daria

Asadar.... am folosit: 

- 2 oua intregi
- 2 galbenusuri
- 100 g zahar
- 500 faina
- 9 linguri de miere
- 1 lingurita scortisoara
- 1 lingurita bicarbonat

Pentru Royal Icing am folosit: 

- 1 albus de ou
- 130 g zahar pudra
- 1 lingurita amidon 
- zeama de la jumatate de lamaie mica

Am mixat foarte bine ouale cu zaharul si mierea (pana s-au facut spuma).


Am adaugat faina amestecata cu bicarbonat si scortisoara


Am omogenizat foarte bine totul.

Am  rupt bucati din aluat si am facut bilute pe care atunci cand le-am pus in tava, le-am aplatizat usor.


Le-am  "plantat" cam rare de data aceasta, dar experienta anilor trecuti m-a determinat sa fac asta.... Cresc mult in timp ce se coc :) 

Le-am copt pana cand s-au rumenit usor pe deasupra


Le-am scos pe un gratar sa se raceasca


Cand toate turtele au fost coapte, am pregatit royal icing.

Am mixat albusul de ou (aflat temperatura camerei) cu o lingura de zahar pudra cernut prin sita deasa. Am mixat continuu si am incorporat pe rand tot zaharul. Pe parcurs compozitia s-a ingrosat. Spre final am adaugat zeama de lamaie si amidonul. Eu  nu am verificat, dar Dia spune ca toata "operatia" dureaza cam 10 minute. 

Am pus royal icing-ul intr-un posh la care am atasat un sprit. Impreuna cu Vasi ne-am incercat talentul. :)  Pe unele turte am turnat pur si simplu aceasta minunata "glazura". 
Nu-mi venea sa cred ce usor lucrez cu ea.




Am pastrat turta dulce astfel ornata - intr-o cutie metalica. In timp se fragezeste.









In anii trecuti am folosit aceeasi reteta pentru turta dulce si alta reteta pentru royal icing.
Nu am debordat de talent nici atunci :)) 




In 2010 am facut munca de sclav .... cine o mai face ca mine - ca mine sa pateasca :) 


Ne place turta dulce si mai ales ne incanta aromele care ies din cuptor in timpul coacerii. 
Cand fac turta dulce - stiu ca sarbatorile de iarna sunt atat de aproape.... :) 










6 comentarii:

  1. Scrie ,am amestecat praful de copt cu faina si bicarbonatul...unde este greseala? La ingrediente sau la modul de preparare ,pt ca nu apare decât bicarbonat nu si praf de copt...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andreea, multumesc pentru vizita si atentionare. De asemenea, imi cer scuze pentru ca raspund atat de tarziu :( Voi corecta.

      Ștergere
  2. Arata minunat ! Am copiat retea . Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  3. Cat praf de copt se pune, ca nu este la ingrediente?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru atentionare. Nu se pune praf de copt.... nu stiu de ce am ramas cu impresia ca am corectat.

      Ștergere