25 noiembrie 2015

Cornuri minune


Vorba ceia: "sa tot fie ca mai mult nu e.... " vreo 20 de ani de cand am aceasta reteta notata pe spatele unui formular de asigurari Nederlanden :))))


Imi dau seama ca nu se vede prea bine si de aceea "voi traduce" :) 

Am folosit: 

- 3 galbenuse
- 200 g untura
- 1 lingura lapte
- 200 g smantana
- putina sare
- 500 g faina (aproximativ)

- untura pentru uns

- rahat
- zahar pudra amestecat cu zahar vanilinat

Simplu de tot! 
Aceasta este materia prima :) 


Am pus toate ingredientele in vasul robotului de bucatarie - dar am pastrat o parte din faina, iar spre sfarsit am adaugat putin cate putin.



In doar cateva minute, aluatul arata asa.


L-am scos pe masa de lucru, l-am mai framantat "un minut",  l-am impartit in patru si l-am lasat sa se odihneasca jumatate de ora.



Intre timp am taiat bucatile de rahat.


Am intins prima bucata de aluat si am uns-o cu untura, intr-un strat subtire.


Am rulat aluatul...


... l-am taiat in bucati groase cam de 1.5 - 2 cm...


Am luat fiecare bucata si am intins-o....


...am pus pe fiecare cate o bucatica de rahat, am rulat si am format "cornuletul"...



In felul aratat mai sus am facut cornulete din doua bucati de aluat. 

Pe celelalte doua le-am intins, dar nu le-am mai uns cu untura. Am impartit foaia in mai 16 triunghiuri relativ egale, am pus cate o bucata de rahat si am rulat formand cornuletul.
  



Am copt cornuletele pana cand s-au rumenit usor. Le-am lasat sa se raceasca si apoi le-am trecut printr-un strat generos de zahar pudra aromatizat cu vanilie.





Asa arata in sectiune cornuletele pregatite prin a doua varianta :) Sunt bune si fragede.


Celelalte sunt numai foite....









2 comentarii: