21 noiembrie 2015

Prajitura cu morcov si mere - de post


De multa, multa vreme tot vreau sa fac un tort cu morcov si crema de branza.... in ca este pe lista de asteptare.... Dar cand am primit aceasta reteta care este si de post si are si morcov - nu am mai stat pe ganduri deloc.:) 

Am folosit: 

- 500 g morcov 
- 230 g zahar 
- 120 ml ulei (aprox. 14 linguri)
- 1/2 lingurita bicarbonat
- 1 lingura otet
- 500 g faina (aproximativ)

- 1 kg mere (6 mere mari)
- 2 linguri zahar
- 1 lingurita scortisoara

Am curatat, si dat pe razatoare morcovii. Am pus peste ei zaharul si i-am lasat aproximativ o ora ca sa-si lase sucul. 


Intre timp m-am ocupat de mere. Le-am curatat, si le-am dat pe razatoarea mare. Apoi le-am pus la calit/fript pana cand a scazut sucul lasat de ele. Aproape la final am adaugat zaharul si scrotisoara.


M-am intors la morcov.... am adaugat peste el uleiul (nu am scurs sucul lasat) si aproximativ jumatate din cantitatea de faina. Am amestecat cu lingura si apoi am adaugat bicarbonatul stins in otet.




Am continuat sa amestec si sa adaug faina. Am transferat aluatul pe blatul de lucru si l-am mai framantat putin. In cele din urma l-am impartit in doua. Am intins o foaie pe o hartie de copt si am pus-o la copt pentru aproximativ 10 minute.



Am scos tava si am pus merele reci, le-am nivelat putin si am adaugat cea de-a doua foaie. Am sigilat marginile si "am portionat-o" - in felul acesta nici "nu face burta" :) 



Am copt prajitura in continuare, la foc potrivit - aproximativ 30 de minute (pana s-a rumenit usor pe deasupra... testul cu scobitoarea...)


Dupa nici o ora am taiat cateva bucatele.... 


....dar a doua zi a fost muuuult mai gustoasa :) 









4 comentarii:

  1. Buna ziua! Am realizat reteta postata de dumneavoastra, doar ca eu nu am avut un rezultat asemanator :). Aluatul mi se lipeste de maini chiar daca am mai adaugat suplimentar faina. Unde gresesc? Se poate sa fie de vina calitatea fainii? Sau trebuia si mai multa faina? Desi mi se parea ca aluatul era prea gros.

    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara! Imi pare nespuns de rau ca nu v-a iesit prajitura. Daca ati respectat toti pasii chiar nu stiu de ce nu a iesit. NU trebuia mai multa faina, dar este posibil sa fi fost vinovata calitatea ei.... NU stiu ce faina ati folosit. Eu folosesc de obicei, pentru asa ceva tip 650. Dupa cum se vede si in poze, aluatul nu a fost prea tare. DA, am folosit putina faina la intins foaia. :)

      Ștergere
  2. Buna ziua.Am facut reteta si a iesit foarte buna si arata bine...Multumesc pt reteta...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult sa aud ca a iesit si mai ales ca v-a placut. Multumesc pentru incredere si pentru vizita. Va mai astept! :)

      Ștergere