22 noiembrie 2015

Rulada cu jeleu de caise si banane

 

Pentru blat am folosit: 
- 3 oua
- 4 linguri de faina
- 3 linguri de zahar
- 2 linguri de lapte
- 1 lingura ulei
- un praf sare
- zahar vanilinat

Pentru jeleu: 
- un borcan gem de caise (370 ml)
- 50 ml apa
- 1/2 pachet gelatina
- banane

Pentru glazura: 
100 g ciocolata amaruie
- 3 linguri smantana pentru frisca
- 1 lingura ulei

Penru ornat: 
- 1/2 ciocolata alba
- 1 lingura smantana pentru frisca
- o lingura frisca batura
- bombonele argintii

Am inceput prin a pune gelatina la hidratat.
Am amestecat gemul de caise cu apa si am pus amestecul sa fiarba cateva clocote.
Am topit gelatina la baie de abur si am adaugat-o peste gemul de caise diluat.
Pana cand jeleul a capatat putina consistenta, m-am ocupat de blat.

Am mixat ouale intregi foarte bine, am adaugat zaharul si zaharul vanilinat si am continuat mixarea pana cand s-a topit. Am adaugat laptele si uleiul. 
Mai departe am apelat la ajutorul telului. Cu el am incorporat faina amestecata cu sare si apoi am turnat compozitia intr-o tava mare tapetata cu hartie de copt.

.... a urmat glazura...
Am rupt ciooclata bucati si am topit-o la microunde din aproape in aproape. Cand a fost topita complet am incorporat smantana pentru frisca si uleiul. Am turnat ciocolata peste rulada.
Am lasat-o cateva minute si exact la fel am procedat cu ciocolata alba, dar nu am mai pus ulei. 
Am ornat.... cum s-a putut si cum mi-a venit :) 





Am copt blatul aproximativ 10 minute (la cuptorul meu). Am scos blatul din tava si l-am rulat cu ajutorul hartiei de copt.


Peste aproximativ 15 minute am intins foaia de rulada. Am turnat jeleul si am rulat cu atentie fara sa strang prea tare. 


Totusi, jeleul era inca prea lichid si atunci, ca sa nu am pierderi prea mari (adica sa raman fara jeleu in rulada), am apelat la doua banane aflate prin camara. Cu ajutorul lor am reusit sa rulez rulada cat de cat. Desigur, eu as mai fi putut astepta, dar au fost mari presiuni,"la nivel inalt" ca sa o fac mai repede :) 


Am apucat sa o pun vreo ora la rece si apoi devoratorii s-au napustit :) 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu