16 noiembrie 2015

Tochitura olteneasca


In Oltenia s-au pastrat multe obiceiuri, produse si chiar tehnologii specifice prepararii bucatelor. Sigur, subiectul poate fi dezvoltat si se pot da exemple in acest sens. Nu voi face asta acum, dar voi spune ca pe langa nelipsitele ciorbe de pui, loboda, legume, etc - acrite sau nu cu zeama de varza sau suc de rosii - de pe masa unui oltean nu lipsesc preparatele din carne de porc - carnaciorii oltenesti, tochitura olteneasca, purcelul la tava.  Tot in fruntea listei s-ar situa ciulamaua de pui cu mamaliga si saramura de peste...

De data aceasta eu am pregatit o tochitura olteneasca - reteta cu care voi participa la provocarea lansata de gazda lunii noiembrie, Veronica Cretu  in cadrul proiectului - "Traditie si gastronomie romaneasca"  - initiat de Gina Bradea.

Am folosit: 

- 1 kg carne de porc
- 600 g ceapa galbena
- 60 g untura (2 linguri)
- 1 capatana usturoi
- 100 ml suc de rosii
- 150 ml vin alb demisec
- sare, piper
- 1 frunza dafin
- 200 ml apa calduta
- 1/2 ardei verde
- ardei iute taiat felii subtiri (optional)
- frunze de patrunjel (optional)

Am spalat carnea, am tamponat-o cu servetele absorbante si apoi am taiat-o bucati potrivite. Eu am cumparat cap de piept de porc pentru ca are si putina grasime.



Am pus carnea la prajit in untura - asezonata cu sare si piper. Am "lansat" in cratita si o frunza de dafin :)  Am lasat carnea la prajit in untura si suc propriu.


Intre timp am curatat, spalat si tocat ceapa, ardeiul si usturoiul


Cand canea a fost aproape gatita, am adaugat ceapa si ardeiul. Am lasat sa se prajeasca in continuare.


Dupa aproximativ 20 de minute am adaugat sucul de rosii si aproximativ 200 ml apa fierbinte.


Am lasat sa fiarba domol pana cand a scazut tot lichidul si apoi am adaugat usturoiul si vinul.



Peste alte 10 minute am oprit focul, am pus capacul si am lasat mancarea sa se odihneasca cateva minute.

Intre timp am pregatit o mamaliga. 
Aromele care razbat de sub capac sunt de-a dreptul "imbatatoare" :) 





Eu nu am pus ardei iute in tochitura, dar atunci cand am mancat, m-am rasfatat cu o ciresica mica :) 








4 comentarii:

  1. O bunatate,si pentru papilele gustative si pentru suflet! Sa nu mai spun cum miroase in casa ! Multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Ma bucur ca va este pe plac. Stiu ca miroase grozav!
      Va multumesc pentru vizita si va mai astept :)

      Ștergere