15 noiembrie 2015

Tort cu ciocolata alba si nuca de cocos


Cand omul nu are ce face.... face experimente :)  Ce vedeti aici - face parte din aceasta categorie :) 

Am folosit: 

- 3 oua
- 90 g zahar
- 90 g faina
- 3 linguri de ulei

- 100 g ciocolata alba
- 150 ml lapte
- - 5 linguri fulgi de cocos
- 200 ml smantana pentru frisca
- esenta de nuca de cocos

Pentru sirop: 

- 100 ml apa
- 2 plicuri zahar vanilinat

Pentru ornat: 

- 100 ml smantana pentru frisca
- fulgi de cocos albi si portocalii

Am facut un blat simplu din cele 3 oua. Le-am mixat bine, am adaugat pe rand zaharul si cand acesta a fost complet topit (cam peste 15 minute) am adaugat uleiul. Am mixat putin si apoi am adaugat faina cernuta. Am incorporat-o cu ajutorul telului. Am turnat compozitia in tava cu diametrul de 20 cm.  Am copt blatul de tort, apoi l-am scos din cuptor si l-am lasat sa se raceasca. Cand a fost complet rece l-am taiat in doua.

Pentru sirop, am pus apa sa fiarba 3 sau 4 minute impreuna cu zaharul vanilinat si apoi am lasat sa se raceasca.

Am pus laptele si ciocolata alba rupta bucatele intr-o cratita - pe foc mic. Cand ciocolata a fost topita am adaugat nuca de cocos si o parte din blat (faramitat). Eu am pastrat partea de sus. Am adaugat si o lingurita de esenta de cocos.


Separat am mixat 200 ml de smantana pentru frisca. Am incorporat cu grija frisca in crema de ciocolata si cocos.


Am pus jumatatea de blat ramasa in tava in care l-am copt, l-am insiropat si am turnat peste el crema rezultata mai sus.


Am nivelat-o putin si peste ea am adaugat un strat cam de un deget de frisca (din 100 ml smantana)


Am presarat fulgi de nuca albi si cum aveam si unii colorati....m-am jucat putin :) 

Am dat tortul la rece pentru doua ore si apoi am mancat cu pofta :)  Este chiar bun si poate fi facut cu succes si sub forma de prajitura :) 


 Am scos cu grija inelul detasabil...














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu