13 noiembrie 2015

Tort cu crema cheesecake si afine


Daca este vorba despre crema cheesecake - poate sa fie tort la micul dejun, la pranz si seara :) 
Am facut un blat de cacao, crema cu pricina si gata tortul. Unde mai pui ca a iesit unul destul de festiv, motiv pentru care l-am facut de mai multe ori, cu diferite ocazii, dar, si pentru prieteni.

Pentru blat am folosit:

- 6 oua
- 180 g zahar
- 150 g faina
- 30 g cacao

Pentru crema am folosit: 

- 250 g crema mascarpone
- 200 g smantana
- 400 ml smantana pentru frisca
- 150 g zahar pudra
- 1 plic gelatina
- 1 lingura esenta de vanilie
- 3 linguri dulceata/gem de afine

Pentru sirop am folosit: 

- 200 ml apa
- 3 sau 4 linguri zahar
- esenta de vanilie (doar putina)

Pentru decor am folosit: 

- afine congelate
- 1 plic gelatina rosie pentru decor
- 200 ml smantana pentru frisca
- 1/2 lingurita gelatina
- bombonele ornamentale argintii

Am inceput cu blatul.
Am mixat ouale intregi. Dupa ce si-au sporit cosiderabil volumul am adaugat pe rand zaharul. Totul trebuie sa dureze cel putin 15 minute. Cand zaharul a fost complet topit am dat la o parte mixerul si am incorporat cu ajutorul telului, faina amestecata cu cacao. Am tunat compozitia in tava cu inel detasabil cu diametru 20 cm. Am copt blatul la foc potrivit aproximativ 25 de minute. Am lasat blatul sa se raceasca si apoi l-am taiat in trei "felii" aproximativ egale.

Crema este mai mult decat simplu de facut:)  
Am pus la hidratat gelatina in 3 sau 4 linguri de apa calduta. 
Intr-un bol incapator am pus crema mascarpone si zaharul pudra. Am mixat pana cand aceasta a devenit foarte cremoasa. Am adaugat smantana si am continuat mixarea pana 
s-a omogenizat.
Separat am mixat smantana pentru frisca. Am impreunat frisca cu crema de mascarpone. Am topit la baie de abur gelatina si am incorporat-o si pe ea in aceasta crema minunata.
Am impartit crema in trei parti aproximativ egale. In 1/3 am pus esenta de vanilie si am omogenizat. In 2/3 am pus dulceata de afine si am omogenizat. In felul acesta am obtinut doua creme diferite ca si gust si culoare. :) 

Am pregatit tava in vederea montarii tortului suprainaltand inelul detasabil cu hartie de copt.
Am pus primul blat usor insiropat, apoi crema cu afine, blat insiropat, crema de vanilie, blat insiropat, crema de afine



A sosit momentul sa scot de la congelator "o mana" de afine pe care sa le presar relativ uniform peste crema cu afine.
Am pregatit gelatina rosie conform instructiunilor de pe pachet si calda (aproape fierbinte) am turnat-o cu atentie peste afine. Am pus tortul la frigider pana a doua zi.
Am scos inelul detasabil si am lasat tortul aproape o ora la temperatura camerei.



Intre timp am pus la hidratat gelatina. Acestea au fost torturi "de dat" si am vrut "sa aiba tinuta"
Am mixat smantana pentru frisca, am adaugat gelatina hidratata si topita pe baie de abur, iar apoi cu inspiratia de moment am ornat marginile...




Am prins si o sectiune pentru ca am fost invitata la eveniment :) 




Cu alta ocazie am facut exact la fel acest tortulet.








2 comentarii: