11 noiembrie 2015

Tort cu crema de vanilie si jeleu de afine


Am facut acest tort cu ce am avut prin casa. La prima vedere s-ar putea spune ca nu se prea potrivesc..... vanilia cu afinele plus ciocolata.... Ei bine, desi nu este prea aspectuos - de gustos este foarte gustos!

Pentru blat am folosit: 

- 6 oua
- 180 g zahar
- 180 g faina
- 2 plicuri zahar vanilinat

Pentru crema de vanilie: 

- 1 plic budinca de vanilie
- 400 ml lapte
- 3 linguri zahar
- 100 g unt

Pentru jeleul de afine: 

- 1/2 borcan gem de afine (borcan de 370 ml)
- 100 ml apa
- 1 lingurita gelatina

Pentru sirop: 

- 200 ml apa
- 4 linguri zahar

 Pentru ornat: 

- 150 g ciocolata
- 200 ml smantana pentru frisca
- 1 lingurita gelatina
- fructe de padure congelate (afine si merisoare)

Am inceput cu crema ganache folosita la ornat. Am pus ciocolata la topit in 150 ml frisca (am pastrat 50 ml) - pe baie de abur. Cand aceasta am fost complet topita am dat la o parte cratita ca sa se raceasca, iar apoi am pus-o la frigider pana a doua zi.

Am pregatit blatul de tort sau mai bine zis blaturile. In tava cu diametrul de 20 cm am copt doua blaturi - fiecare din cate 3 oua si cantitatile aferente de zahar, faina si zahar vanilinat. Cand au fost reci, le-am taiat pe fiecare in doua.



Am pregatit pudinca de vanilie conform instructiunilor de pe pachet, dar am folosit doar 400 ml lapte. Cand pudinca a fost fiarta am lasat-o sa se raceasca acoperita cu folie alimentara ca sa nu faca pojghita. Dupa ce s-a racit complet am incorporat incet untul aflat la temperatura camerei. Gata si crema de vanilie :) 

Pentru sirop a fost foarte usor.... pur si simplu am dizolvat zaharul in apa.

Pentru jeleul de afine, am pus la hidratat gelatina. De data aceasta am facut jeleu din dulceata. Asadar, am pus cantitatea de dulceata intr-o craticioara, am adaugat apa si am adus totul la punctul de fierbere. Am luat cratita de pe foc, am lasat sa se racoreasca putin  si am adaugat gelatina topita pe baie de abur.

Odata parcursi toti acesti pasi, nu a mai ramas decat sa montez tortul.

Am pregatit tava suprainaltand inelul detasabil cu hartie de copt.
Primul strat a fost blat insiropat usor, jeleu de afine, blat insiropat, crema de vanilie (toata), blat insiropat, jeleu de afine, blat insiropat.
Tortul astfel pregatit si impachetat frumos, a stat la frigider pana a doua zi


L-am scos din frigider cu cel putin o ora mai devreme ca sa-i dau timp sa ajunga cat de cat la temperatura camerei.  
Am rasturnat tortul pe un platou - partea de sus devenind baza tortului si invers :) 


In acest timp eu am pus la hidratat gelatina si apoi am mixat bine crema ganache. Aceasta a devenit fina si cremoasa. Am  dizolvat gelatina la baie de abur si am adaugat-o in crema. Am acoperit tortul cu ea, dar am pastrat cateva linguri. In aceste linguri de crema am mai adaugat 50 ml frisca si am mixat-o in continuare. Am procedat in felul acesta pentru ca am dorit sa o deschid la culoare creand astfel un pic de contrast intre fond si "trandafirii" pe care i-am facut mai apoi. 
Cateva fructe de padure, ratacite prin congelator - si-au gasit si ele locul printre "trandafiri" :) 




Nu ma pot lauda cu cea mai apetisanta sectiune, dar pot spune cu certitudine ca a fost foarte gustos 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu