22 noiembrie 2015

Tort cu mouse de portocale si glazura de ciocolata - varianta 1


Acest tort a fost facut pentru ca nu stiam ce sa fac cu jumatate de blat simplu care-mi ramasese de la un alt tort (dreptunghiular). Mi-am amintit ca am reteta unui mousse de portocale pe care tot vreau sa-l fac de ceva vreme....

Am folosit:

- blat de tort simplu 

Pentru mousse:  

- 2 oua 
- 6 linguri zahar
- 4 linguri amidon
- 350 ml lapte
- 120 ml suc de portocale
- 10 g gelatina granule
- 500 ml smantana pentru frisca

Pentru sirop:

- 50 ml apa
- 1 lingura zahar

 Pentru glazura:

- 200 g ciocolata 55% cacao
- 100 ml smantana pentru frisca (aproximativ)

Intr-o cratita, am mixat ouale intregi cu zaharul pana cand acestea si-au dublat volumul. Am adaugat amidonul si putin cate putin - laptele caldut. Am pus pe foc si am amestecat continuu pana cand compozitia s-a ingrosat. Am lasat-o apoi la racit.

Am dat in clocot apa si zaharul si am lasat sa se raceasca.

Am pus gelatina la hidratat in sucul de portocale proaspat stors. Cand crema de oua a fost rece - am dizolvat gelatina pe baie de abur si am adaugat-o.

Am batut smantana pentru frisca. Am impreunat-o cu crema rezultata mai sus si am omogenizat bine totul.



Am montat tortul in tava cu diametru 20 cm si inel detasabil. Initial am decupat un blat rotund de marimea tavii si ce mi-a ramas am completat partea de sus ca un puzzle din care lipsesc unele piese :) 

Deci, am pus blatul insiropat, crema - mousse de portocale si blat "puzzle" insiropat :) 


Astfel incropit.... am pus tortul la rece pentru cateva ore. 

Am topit ciocolata la microunde amestecand in ea cam din 10 in 10 secunde.Cand a fost topita complet am inceput sa incorporez smantana pentru frisca. Cand am obtinut consistenta dorita am turnat-o peste tort.

Am eliminat inelul detasabil si am glazurat cu ciocolata din belsug.
Modo - groso.... l-am ornat cu felii de portocala...



 Combinatia portocala-ciocolata este "mortala" pentru mine, motiv pentru care in regim de urgenta am taiat o felie generoasa pentru degustare.

Yamiiiii !!!!!!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu