20 ianuarie 2016

Dulceata de portocale


-1 kg portocale curatate
- 500 g zahar
- 2 mere
- zeama de la jumatate de lamaie
-250 ml apa

Am spalat si apoi taiat merele felii.
Le-am pus sa fiarba impreuna cu apa pana cand s-au inmuiat bine de tot. 

Intre timp am curatat si portocalele de coaja si fara prea multa rabdare am luat si din pielita care inveleste fiecare felie.

Cand feliile de mere au fost moi, le-am facut piure cu blenderul vertical si am adaugat feliile de portocala


Am fiert totul la foc mic aproximativ 35 -40 de minute, pana portocalele au fost moi.


Am adaugat zaharul si zeama de lamaie si am lasat sa fiarba.


 Cand s-a format spuma am inlaturat-o si am sters marginile cratitei. Am continuat fierberea aproximativ 10 minute, la foc potrivit. Am verificat dulceata punand cateva picaturi pe o farfurie care a stat in congelator minim 15 minute. Dulceata s-a inchegat imediat.


 Am oprit focul si am turnat-o fierbinte in borcane sterilizate. Am pus capacele si am intors borcanele pe capac pentru cateva minute. Apoi le-am pus in paturi pana a doua zi.

Este foarte gustoasa si aromata. Minunata pentru clatite, gogosi sau alte prajituri.







Sursa acestei retete este blogul "Pofta Buna!"







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu