19 ianuarie 2016

Melci cu nuca


Si acesti melci fac parte din categoria preparatelor care au asteptat PREA MULT pe lista de asteptare.

Am folosit: 

- 200 ml lapte
- 550 g faina tip 000
- 2 galbenusuri
-5 linguri zahar
- 4 linguri ulei
- 25 g drojdie proaspata
- 3 plicuri zahar vanilinat
- coaja de la jumatate de lamaie
- 1 lingurita sare

Pentru umplutura: 

- 300 g nuca macinata (aproximativ)
- 150 g zahar tos (dupa gust)
- 2 lingurite scortisoara

Pentru sirop: 

- 300 ml lapte
- 3 linguri zahar

Pentru framantarea si cresterea aluatului am folosit masina de paine.
Am pus in cuva ei pe rand laptele, uleiul, sarea, zaharul, coaja de lamaie, zaharul vanilinat, galbenusurile. A urmat faina si apoi drojdia. Am setat-o pe programul 6 (la masina mea) si mi-am vazut de alte treburi... cum ar fi macinatul samburilor de nuca :)


Samburii macinati i-am amestecat cu zaharul tos si scortisoara


Cand aluatul a fost framantat si frumos crescut l-am scos pe masa de lucru si l-am intins intr-o foaie destul de subtire. Se poate vedea ce neted si fin este.



Am intins nuca peste foaie avand grija ca la margine opusa rularii sa nu pun nuca. Procedez astfel si la cozonac. Daca pun pana in margine, atunci cand rulez foaia - nuca din margine va iesi afara.


Am rulat avand grija sa fie un rulou strans.



Cu un cutit cu lama subtire si foarte bine ascutit, am taiat felii ruloul cu nuca. feliile au avut o grosime de aproximativ 3 cm.


Am pus melcisorii in tava tapetata cu hartie de copt si i-am mai lasat sa creasca aproximativ 15 minute. 




Am copt melcisorii 25 de minute la foc potrivit, pana s-au rumenit frumos.
In timp coacerii din cuptorul aragazului ies niste miresme.... yamiiiii....



I-am lasat sa se raceasca cateva minute, timp in care am incalzit 300 ml lapte in care am dizolvat cele 3 linguri de zahar tos. 

In laptele cald, dar nu fierbinte am pus pe rand fiecare melc. Cu lingura am pus lapte si pe deasupra lor. I-am pus apoi la scurs pe un gratar sub care am puus o tava care sa colecteze surplusul de lapte.




Mai departe... ce pot sa spun? Am primit aprecieri de genul "Sunt mult mai buni decat cozonacul cu nuca!" :)))) Daca fac cozonac, imediat se uita gustul melcilor :))))))

Nu am putut astepta sa se raceasca complet. Cativa au fost devorati calduti :) 

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu