18 ianuarie 2016

Nuci - varianta cu untura


Nu pot spune decat ca sunt pur si simplu indragostita de acest fursec. Nuci am mai facut dar aveau in compozitie ulei. Chiar nu-i nici o problema cu ele, dar m-am gandit sa incerc si varianta cu untura, si... nu-mi pare deloc rau :)  

Eu am facut trei portii de coji, dar voi scrie reteta pentru o portie.

Am folosit: 

- 300 g untura
- 200 g zahar pudra
- 3 oua
- 2 plicuri zahar vanilinat
- 1 praf de copt
- 700 g faina (aproximativ)
- un praf de sare

Pentru crema am folosit: 

- 100 g ciocolata amaruie
- 200 g ciocolata cu lapte
- 300 ml smantana pentru frisca
- 10 biscuiti petit beure
- 100 g unt
- lapte
- esenta de rom
- stafide

Am mixat untura cu zaharul pudra, zaharul vanilinat si un praf de sare


Am adaugat ouale pe rand.


A urmat faina cernuta impreuna cu praful de copt. Am adaugat-o pe rand.


Acesta este aluatul final din care am facut muuuuuulte bilute :) 



Cu multa rabdare, grija si atentie am copt cojile de nuca in forma tip presa pe ochiul mic al aragazului. Prima tura... ca de obicei... se cam arde, dar imediat ce am potrivit temperatura... totul merge struna :)

Si am copt....


... si am copt....


Este drept ca nu am mai avut destula rabdare sa le si umplu in aceeasi zi, dar am pregatit o parte din crema. Mai exact am topit ciocolata in smantana pentru frisca, am lasat-o sa se raceasca si apoi am pus-o la frigider pana a doua zi.

A doua zi am mixat-o pana cand s-a deschis la culoare si a devenit spumoasa.


Separat am zdrobit biscuitii, i-am inmuiat cu lapte atat cat sa fie moi, am incorporat pe rand untul, esenta de rom si stafidele. Era sa uit sa spun ca stafidele au stat putin la hidratat in lapte cu esenta de rom. :) 

Am adaugat crema nou formata la crema de ciocolata, am omogenizat si am umplut nucile :) 



La final.... le-am dat prin zahar pudra, dar am pastrat cateva si fara... :) 





Nota personala: Inlocuind o parte din ciocolata cu ciocolata cu alune - crema va avea cu totul alt gust. Desigur, foarte bun! :) 

In loc de stafide, cu alta ocazie, am pus visine din dulceata sau din visinata :)


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu