9 februarie 2016

Blat de tort simplu - reteta de baza


Acest blat de tort este facut fara praf de copt.
 Tava in care l-am copt este dreptunghiulara 20/30 cm :) 

Am folosit: 

- 5 oua
- 50 ml apa rece (5 linguri)
- 210 g faina tip 000 (10 linguri)
- 200 g zahar tos (10 linguri)
- un praf sare

Am separat albusurile de galbenus. 
Am pus peste galbenusuri praful de sare (atat cat se ia intre degete). Asta ajuta la intensificarea culorii galbenusului si arata bine.  Eu am obisnuit sa fac asta si daca pun cacao in blat :)

Am batut spuma albusurile cu ajutorul mixerului. Pe parcurs am adaugat apa si apoi pe rand zaharul. Am mixat foarte bine. Acestea au devenit o spuma densa si lucioasa. 

Am adaugat apoi galbenusurile - tot pe rand.


Dupa ce am incorporat toate galbenusurile, am adaugat faina cernuta si am amestecat-o cu miscari lente de sus in jos - cu ajutorul unui tel.


Am turnat compozitia in tava tapetata cu foaie din silicon (sau hartie de copt)


Am copt blatul aproximativ 20 de minute, la foc potrivit (aragazul meu este foarte "grabit"). Testul cu scobitoarea este cel care a dat verdictul final :) 


L-am scos pe un gratar, am indepartat folia de silicon si l-am lasat sa se raceasca



Cand a fost complet rece l-am taiat in doua. Pacat ca pozele sunt facute seara si nu sunt prea reusite. Blatul este foarte fin.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu