14 februarie 2016

Tort cu crema cheesecake de ciocolata


Am facut acest tort pentru o persoana tare draga sufletului meu. 
Da, despre Ana este vorba - mare iubitoare de ciocolata :) 
Atunci... ciocolata sa fie!

Am facut un blat simplu din 3 oua dupa reteta de AICI.

Pentru crema am folosit:

- 550 g crema de branza Pilos
- 300 ml smantana pentru frisca
- 25 g gelatina granule
- 100 ml apa rece
- 120 g zahar pudra
- 250 ml lapte
- 200 g ciocolata 
- a varf cutit cardamon
- 1 plic zahar vanilinat

Pentru glazura am folosit: 

- 100 g ciocolata cu lapte
- 100 g ciocolata neagra
- 200 ml smantana pentru frisca
- 2 lingurite unt

Pentru ornat: 

- 50 ml smantana pentru frisca

Am pus gelatina la hidratat in 100 ml apa rece.


Am pus laptele, ciocolata, zaharul vanilinat si cardamonul intr-o cratita.


Am pus cratita peste alta cratita putin mai mare in care am pus apa. Am pus totul pe ochiul mic al aragazului si am amestecat pana cand s-a topit si omogenizat bine ciocolata.
Am lasat-o sa se raceasca putin.


Am pus gelatina hidratata la baie de abur sa se topeasca.


La foc automat am mixat branza cu zaharul pudra


Separat m-am ocupat si de frisca.... adica am mixat-o dar nu de tot...

Am impreunat crema de branza cu frisca 


Am mixat putin si am adaugat gelatina topita


... a urmat ciocolata... in fir subtire.... 


In foarte scurt timp crema a fost omogenizata si tocmai buna de turnat peste blatul insiropa din belsug cu sirop format din apa zahar si esenta de rom....


Am turnat crema peste blat si am pus tortul la frigider pana a doua zi. Teoretic 4 sau 5 ore sunt suficiente, dar mie mi-a permis timpul de data aceasta :) 


Am scos inelul detasabil. De obicei il scot dupa ce tin tortul/cheesecak-ul jumatate de ora in bucatarie sau folosesc un uscator de par. Da, un uscator de par. Incalzesc foarte usor inelul - logic, pe exterior :) In felul acesta inelul se despreinde usor si nu lasa urme.


M-am ocupat si de glazura.
Am topit la baie de abur ciocolata in smantana pentru frisca


Cand a fost topita complet am adaugat si cele doua lingurite de unt. Am amestecat pana cand s-a omogenizat complet. Untul ii confera o stralucire aparte si finete.

Incet, cu atentie si rabdare - am turnat glazura peste tort, dar am pastrat cateva linguri pentru decor.


Atat de tare straluceste glazura asta ca la soare te poti uita dar la dansa ba :))))))
Am turnat-o si intins-o pana pe margini lasand sa curga cate putin.


Am pus tortul la rece. Si cele cateva linguri de glazura oprite le-am pus intr-un bol mic si 
le-am pus la rece.

Peste alte doua ore, am scos totul din frigider. Tortul sa se obisnuiasca cu temperatura si glazura am mixat-o cu 50 ml de smantana pentru frisca. In felul acesta am obtinut crema ganache pentru decor.


Am pus crema intr-un posh floare si am inceput sa ma joc.... fara prea multa inspiratie.... 
A iesit ce se vede....



Fiindca am participat la petrecerea Anei... am avut ocazia sa gust, dar sa si fac o poza a sectiunii... chiar daca nu-i prea artistica :) 




















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu