10 februarie 2016

Tort cu piersici si jeleu de piersici


Pentru acest tort am facut un blat cu cacao din 5 oua (reteta AICI)

Pentru crema am folosit: 

- 250 g crema de branza Pilos
- 400 ml smantana pentru frisca
- 200 ml smantana
- 200 g zahar pudra
- 2 pliculete zahar vanilinat
- 1 plic gelatina

Pentru jeleu am folosit: 

- 3 jumatati piersici din compot
- 1/2 plic gelatina
- 300 ml suc de piersici
- 2 linguri zahar

Pentru ornat am folosit: 

- 200 ml smantana pentru frisca
- 1/2 lingurita gelatina


Am taiat bucati cateva jumatati de piersici (din compot marca Sun Food).


Am pus gelatina la hidratat in 10 linguri de zeama de compot si cand am inceput sa pregatesc crema am pus-o la topit intr-o cratita cu apa fierbinte.


Am mixat smantana pentru frisca.
Separat am mixat crema mascarpone, smantana, zaharul si zaharul vanilinat.
Am unit crema rezultata cu frisca si am adaugat gelatina topita. Am mixat pana cand crema a capatat consistenta


Am potrivit inelul tavii in care am copt blatul pe o tava suficient de mare. Am confectionat o suprainaltare din hartie de copt. Am pus primul blat si l-am insiropat cu sirop din compot.
Am impartit crema in 3 parti aprovimativ egale. Am pus o treime peste primul blat si apoi am presarat bucati de piersica.



Am continuat cu blatul urmator presandu-l usor. In felul acesta frctele intra in crema si tortul "se aseaza" :) 

Ultimul strat a fost de crema. Am pus tortul la rece pana cand am pregatit jeleul.

Am pus gelatina la hidratat in suc de piersici.


Cu ajutorul blenderului vertical am transformat in piure fin bucatile de piersica. Am adaugat doua linguri de zahar si diferenta de suc de piersici


Cand zaharul a fost topit si sucul a dat primul clocot, l-am luat de pe foc si dupa aproximativ 5 minute am adaugat gelatina continuand sa amestec pana cand aceasta s-a topit complet.


Am lasat jeleul sa se mai racoreasca aproximativ 10 minute si apoi am inceput sa-l picur pe tort.


In cele din urma s-a acoperit toata suprafata si l-am pus la rece pana a doua zi.

A doua zi:

Am scos inelul in care a fost montat tortul si apoi am indepartat suprainaltarea din hartie de copt :) 




Am pus la hidratat jumatate de lingurita de gelatina. Am mixat smantana pentru frisca si cand a fost aproape gata am adaugat gelatina topita la baie de abur. Am pus-o intr-un posh si am ornat marginile tortului... fara prea multa inspiratie :) 




In sectiune arata destul de binisor, dar este foarte gustos! Culmea: a treia zi, o felie de tort ratacita prin frigider a facut senzatie :)  Deci... torturile trebuiesc pregatite cu cel putin 3 zile inainte de a fi mancate :)))




No.... am uitat sa spun ca merge de minune cu cafea... la prima ora :)) 









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu