16 februarie 2016

Zeama cu varza murata si carne de porc


Ciorba aceasta este atat de simpla si acum, la indemana oricui. Gustul.... este mult peste asteaptari :) 
Este o ciorba care in vremurile de demult era considerata "mancare de duminica".

Am folosit: 

- 1 capatana varza murata (medie) 
- 1 bucata rasol de porc (neafumat)
- 1 ceapa potrivita
- 1 morcov
- 1 lingura pasta de gogosar
- 1 lingurita boia dulce
- 3 linguri ulei
- marar (optional)
- sare, piper, foaie de dafin

Trebuie sa recunosc ca eu am trisat putin, adica am apelat la metode mai rapide de gatire. 

Am curatat bine rasolul si l-am spalat. L-am lasat putin in apa rece si apoi l-am pus la fiert in oala sub presiune pentru aproximativ 30 de minute - cu cateva boabe de piper, sare si o foaie de dafin. 

Pentru mancarea aceasta se foloseste carne mai grasa si daca are si putin soric - este perfect.
De asemenea, in lipsa carnii - se pot adauga cateva jumari ... ramase de la taiatul porcului. 


Am scos varza, am spalat-o si am tinut-o in apa rece aproximativ o ora. De obicei doar o spal, dar de data aceasta am tinut-o si in apa.... din cauza unor mofturosi... :) 


Am scurs-o apoi si am tocat-o fideluta.


Cand carnea a fost fiarta am scos-o din oala sub presiune, am portionat-o si am pus-o sa se rumeneasca putin in cateva linguri de ulei incinse.


Intre timp am curatat ceapa si morcovul si le-am tocat.


Le-am adaugat peste carne. Am pus si putina zeama in care a fiert carnea - strecurata.


Cand legumele au fost inabusite bine am adaugat boia si varza.



Am completat cu zeama in care a fiert carnea si apa fierbinte.


Am fiert totul inca aproximativ 30 de minute, am dres gustul de sare si am tocat putin marar.

Am mancat cu multa pofta si simteam ca imi face bine. Contrar asteptarilor - este o ciorba usoara - cel putin eu asa o percep. :) 










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu