11 martie 2016

Chifle Laugenbrot


De cate ori reusesc si mai fac cate o reteta de pe lunga lista de asteptare, ajung la aceasi concluzie:  am asteptat prea mult!

Aceste painici sunt atat de pufoase si de gustoase!

Am folosit: 

- 100 g faina tip 000
- 400 g faina tip 650
- 25 g drojdie proaspata
- 270 ml apa calduta
- 1 lingurita zahar
- 1 lingurita zare
- 30 g unt

1,5 litri apa
- 125 g bicarbonat de sodiu
- 1 lingura cu varf sare

Si de aceasta data am apelat la ajutorul masinii de paine. 
Am pus in cuva ei apa calduta, sarea, zaharul, faina si apoi drojdia (nedizolvata).



Am setat programul 6 pentru framnatare si crestere. Dupa ce aluatul s-a omogenizat, am adaugat pe rand untul.... timp in care masina a framantat in continuare.

Cand aluatul si-a triplat volumul l-am scos pe masa de lucru infainata usor.



L-am impartit in 8 bucati aproximativ egale (100 g) si le-am dat forma.


Inainte sa incep prelucrarea aluatului am pus apa la fiert si cand a dat in clocot am adaugat bicarbonatul si sarea.

Am pus apoi in apa fierbinte painicile pe rand. Le-am tinut aproximativ 40 de secunde.  


Le-am scos cu ajutorul unei palete cu gauri si le-am pus direct in tava tapetata cu hartie de copt.


Am presarat peste ele seminte de susan, seminte de chimen, seminte de in sau sare.


Le-am lasat sa creasca inca 20 de minute si inainte de a le baga la cuptor le-am crestat.



Le-am copt aproximativ 20 - 25 de minute (la cuptorul meu), pana s-au colorat frumos si au capatat culoarea maronie.


Painicile sunt absolut grozave. Chiar se fac repede, sunt extrem de pufoase si foarte ALTFEL :) 






Am mancat cu unt si pastrama crud uscata, de cotlet - home. Niste germeni de ridiche au completat minunat si gustul si imaginea :) 
Yamiiiii!!!!!





Cu alta ocazie, alta sarja. :) 
Sunt minunate! 





Sursa: AICI cu unele modificari







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu