20 martie 2016

Zucchini rotunzi umpluti - la cuptor


De multa vreme ma simt atrasa de acest tip de zucchinii, dar "nu mi-au cazut in mana" niciodata pana acum. Cand i-am vazut la Lid'l.... nu am stat nici un pic pe ganduri si am luat trei bucati. Chiar nu stiam cum ii voi pregatit.... aveam ceva in cap... cu carne sau ciuperci.... dar nimic concret. Citind pe net despre ei, am dat peste reteta de aici. Mi s-a parut interesanta si cum aveam de toate prin casa, nu am ezitat sa o fac, desigur - cu modificarile de rigoare :) 

Am folosit: 

- 3 zucchini rotunzi 
- 2 fire ceapa verde
- 3 catei de usturoi
- 1 lingura pasta de gogosar
- 2 linguri ulei de masline
- sare, piper
1/2 lingurita cimbru uscat
- patrunjel verde
- 4 linguri cus cus

Am spalat dovleceii, am taiat un capac si cu o lingurita am scos miezul.


Am spalat si tocat ceapa. Am curatat cateii de usturoi si i-am tocat.
Am pus uleiul de masline intr-o cratita antiaderenta si am adaugat ceapa, usturoiul, pasta de ardei, putina sare si piper


Am calit doarte putin, doar cateva minute pana cand ceapa a fost moale. 
Intre timp am tocat miezul dovleceilor. I-am adaugat apoi peste ceapa calita. Cand zeama lasata de dovlecei a scazut am luat cratita de pe foc. Am adaugat cimbru si patrunjel tocat.


Separat, am pus intr-un bol 4 linguri de cus cus peste care am turnat apa fierbinte cat sa-l acopere cu un deget. Am acoperit bolul si l-am lasat sa se umfle 5 minute.


L-am adaugat peste legume, am amestecat, am potrivit gustul de sare si piper.


Cu aceasta compozitie am umplut zucchini.



Am pus "capacele", le-am asezat intr-o tava de yena in care am pus apa cam de un deget. 
Am lasat sa curga un fir subtire de ulei de masline peste ei.


I-am bagat la cuptor pentru aproximativ 45 de minute. Inainte (cu 5 minute) de a-i scoate am presarat putina mozaarella 


La final aratau asa...


Sunt foarte gustosi. 

Eu i-am "pleznit" cu un sos de smantana si usturoi. Yamiiii!!!! 





Nota personala:

- pot fi aperitiv sau cina perfecta
- data viitoare voi rataci cateva ciupercute prin cus cus :) 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu