1 aprilie 2016

Prajitura cu mere si bezea


De curand am primit aceasta reteta de la verisoara mea  "responsabila" de Butucii ca la Harsesti.
Reteta nu este una foooarte veche, dar nici una prea noua. Stiu ca ea o are de la o doamna care era foarte talentata pe vremuri si pregatea prajituri la nunti si alte evenimente. Dumnezeu sa o odihneasca! Au trecut mai bine de 25 de ani de cand nu mai este....

Voi scrie reteta asa cum am primit-o, dar alaturi voi scrie cantitatile masurate de mine in grame si mililitri. De asemenea, voi scrie asa cum am facut eu.

Am folosit:

- 4 galbenusuri
- 10 linguri zahar (180 g)
- 8 linguri ulei (80 ml)
- 10 linguri lapte (100 ml)
- 12 linguri faina (240 g)
- 1 praf de copt
- coaja de lamaie

- 6 mere mari
- 2 linguri zahar
- 1 lingurita scortisoara

- 4 albusuri
- 6 linguri zahar (120 g)
- zahar vanilinat

Am curatat merele, le-am dat pe razatoare si le-am calit cateva minute la foc potrivit. Cand au fost moi am adaugat zaharul si scortisoara. Am mai lasat cratita pe foc aproximativ 5 minute si apoi le-am pus la racit.


Apoi am mixat galbenusurile cu zaharul pana cand acestea si-au dublat volumul. Am adaugat uleiul pe rand mixand continuu. A urmat apoi laptele (tot pe rand) ....coaja de lamaie, praful de copt si faina.


La final, compozitia arata asa... Daca se pune putin mai multa faina, nu-i nici o tragedie. Indicatia a fost ca aluatul nu este nici pandispan - nici foaie.... se intinde cu mana. Eu l-am lasat un pic mai moale.


Am turnat compozitia intr-o tava rotunda cu diametru 30 cm, tapetata cu hartie de copt. 
L-am nivelat putin.


Am copt compozitia 10 minute la foc potrivit. Am scos tava in cuptor si peste compozitia semicoapta am intins stratul de mere calite.



Am introus tava la cuptor pentru alte 10 minute.

Intre timp am mixat bine albusurile cu zaharul si zaharul vanilinat.
Am pus intr-un posh o parte din spuma si diferenta am intins-o intr-un strat cat de cat uniform peste mere. Cu albusul din posh am "ornat" putin prajitura.


Am redus mult flacara cuptorului si cu usa usor intredeschisa, am mai lasat prajitura in cuptor aproximativ 15 minute. 


Am lasat-o sa se raceasca putin si am taiat catva bucati.... ne era foarte pofta.



Trebuie sa recunosc ca rece este muuult mai gustoasa!
 Combinatia intre mere si bezea este foarte placuta. :) 

Yamiii!! 











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu