18 aprilie 2016

Tort cu ciocolata si piscoturi


Am facut acest tort cu mult drag pentru un baietel foarte simpatic cu ocazia zilei lui de nastere.
Am stiu ca trebuie "sa fie cu ciocolata si eventual cu frisca".
Recunosc ca am avut ceva emotii.... In cele din urma, se pare ca am reusit sa-l fac pe gustul sarbatoritului :) 

Pentru blat am folosit:

- 6 oua
- 200 g zahar
- 50 ml apa
- 50 ml ulei
- 30 g cacao
- 180 g faina
- 7 g praf de copt

- 21 piscoturi (eu am folosit Boromir)

Pentru crema de ciocolata am folosit: 

- 600 g ciocolata cu lapte
- 600 ml smantana pentru frisca
- 10 g gelatina granule
- 300 ml smantana pentru frisca
- 1 esenta de rom

Pentru sirop am folosit: 

- 100 g zahar
- 300 ml apa

Pentru decor am folosit: 

- 100 g ciocolata cu lapte
- 50 g ciocolata amaruie
- 60 ml smantana pentru frisca

- 300 ml smantana pentru frisca
- 1 lingurita cacao
- 1 lingurita gelatina
- bilute ornamentale

Eu am inceput cu crema. Am rupt bucati 600 g ciocolata si am turnat peste ea 600 ml smantana pentru frisca.



Am pus cratita pe ochiul mic al aragazului, la flacara potrivita spre mica. Am amestecat continuu pana cand ciocolata a fost complet omogenizata cu frisca.Nu trebuie sa dea in clocot. Am pus-o la racit.

Intre timp m-am ocupat de blat. Am separat albusurile de galbenusuri. Am mixat albusurile pana cand au devenit spuma tare. Am adaugat pe rand zaharul si apa (alternativ).
Am adaugat apoi tot pe rand galbenusurile.


Cand le-am terminat de incorporat, am adaugat uleiul mixand continuu.


Am abandonat mixerul.
 Cu ajutorul telului am incorporat faina cernuta si amestecata cu cacao si praf de copt.


Am turnat compozitia in tava tapetata cu hartie de copt. Tava mea  este de 32/22 cm.


Am copt blatul aproximativ 25 de minute (la cuptorul meu), la foc potrivit. 
Testul cu scobitoarea este suveran :) 


L-am rasturnat pe un gratar de sarma si am indepartat hartia de copt. L-am lasat sa se raceasca complet si apoi l-am taiat in doua...


Am pus la hidratat gelatina in cateva linguri de apa calduta.

Intr-un vas de inox am ars zaharul. "Am stat cu ochii pe el" ca sa nu arda prea tare - ar fi devenit amar. Cand a fost tot topit si a capatat culoarea dorita am adaugat cu grija apa rece. Am lasat sa fiarba incet pana cand tot zaharul ars s-a dizolvat.


Cand crema de ciocolata a fost rece si intarita putin, am mixat-o putin si am adaugat pe rand 300 ml smantana pentru frisca. 



Am tapetat cu folie alimentara tava in care am copt blatul.
Am bus o bucata de blat peste folia alimentara si l-am insiropat.


Crema a crescut in volum si a devenit fina si pufoasa. Am adaugat gelatina topita la baie de abur, am mixat si apoi am adaugat jumatate din ea peste blatul insiropat.


Am nivelat crema si am pus peste ea un strat de piscoturi trecute prin sirop de zahar ars.


Peste stratul de piscoturi am turnat cealalata jumatate de crema, am nivelat-o si am pus "capac" cel de-al doilea blat. L-am insiropat si pe acesta cu siropul ramas de la piscoturi.


Am invelit tortul astfel montat cu marginile foliei alimentare care captusea tava si apoi am invelit si tava in folie alimentara. L-am pus la frigider pana a doua zi.



L-am scos din frigider cu aproximativ o ora inainte sa-l ornez.
Am indepartat folia alimentara din jurul tavii si l-am "rasturnat" pe o tava potrivita.


Am pus intr-un bol 150 g ciocolata (cu lapte plus amaruie) si am topit-o la microunde... din aproape in aproape.... cand a fost topita am incorporat 60 ml smantana pentru frisca. A fost cazul ca in timp ce incorporam (pe rand) smantana pentru frisca - sa mai pun bolul cateva secunde la microunde.
Am turnat ciocolata topita astfel peste tort si am nivelat-o cat de bine am putut.

Am pus la hidratat 1 lingurita de gelatina granule in 2 linguri de apa calduta.

Am mixat 300 ml smantana pentru frisca, am adaugat 1 lingurita de cacao si gelatina topita la baie de abur.

Inainte sa adaug cacao in frisca am oprit 2 linguri de frisca alba pentru mesaj (La multi ani!)

Cu aceasta frica usor colorata am ornat partile laterale ale tortului.

Am presarat bombonele/bilute pe margini... si ce semai vede.... Inspiratia de moment :) 




Am "pus mana" pe o sectiune :) 
Asa arata... si "am auzit" ca a fost bun :) Am gustat si eu.... si pot sa confirm :)  :)  :) 


Nota personala:

- cu alte ocazii am facut blatul mixand ouale intregi. Am adaugat pe rand zaharul si apoi apa. A urmat uleiul si apoi prafurile. Iese la fel de bine :) 
- procedand astfel durata mixarii oualor cu zaharul trebuie sa fie de minim 15 minute.















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu