15 mai 2016

Carne de capra cu varza murata


Imi place carnea de oaie/capra. Imi place ciorba, friptura, tocanita dar si in amestec cu varza murata. De fapt, cred ca in aceasta combinatie imi place cel mai mult :) 

Am folosit:

 - 800 g (aproximativ) carne de capra (coaste si cotlet)
- 2 capatani varza murata de marime potrivita
- 1 ceapa
- 1 morcov
- 1 lingura pasta de ardei (optional)
- 1/2 ardei capia rosu (optional)
- 3 sau 4 linguri ulei
- sare, piper
- foaie de dafin
- marar verde

Am scos carnea din congelator de seara si am lasat-o sa se decongeleze in frigider.
Am spalat-o si am verificat inca odata daca nu sunt fire de par din blana bietei capre....
Am pus-o la calit in cele 3 sau 4 linguri de ulei, putina apa, o foaie de dafin, putina sare si piper.


Am pus capacul cratitei si am lasat carnea "sa se dustuiasca" in cele mentionate mai sus plus sucul pe care l-a lasat - la foc potrivit. Cand acestea au scazut, am mai adaugat apa putin cate putin pana cand carnea a fost aproape gatita.

Intre timp am curatat ceapa si morcovul. Le-am spalat si le-am tocat alaturi de ardeiul capia..


Am adaugat legumele peste carne si le-am lasat sa se gateasca impreuna. 



Desigur, intre timp m-am ocupat si de varza. 
Varza a fost si ea scoasa din butoi inainte cu 2 ore si pusa intr-un vas cu apa rece. In acest timp am schimbat apa de doua ori. Am scurs-o si am tocat-o fideluta.  Apoi am pus-o la fiert in apa rece, atat cat sa o acopere cu doua degete.




Cand am considerat ca este fiarta suficient, am scurs-o cateva minute intr-o strecuratoare si apoi am adaugat-o in cratita cu carne si legume.




Am omogenizat ingredientele, am potrivit gustul de piper (sare nu a mai fost cazul) si am adaugat marar tocat.


Cu sau fara ardei iute, mancarea aceasta este delicioasa.Gustul carnii de capra este estompat de varza acra. (Spun asta pentru cei care indragesc mai putin aceasta carne :) )




Yamiiii!!!!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu