18 mai 2016

Clatite (pancake) cu sunca presata si cascaval


Cu aceasta reteta particip pa provocarea "Weekend cu spor" initiata de Stefania Anastasiu
In luna MAI - gazda provocari este Sidonia Toncean, Faptul ca "ne-a dat voie" sa gatim ce vrem de pe blogul ei, mi-a dat un sentiment de bucurie. Mai greu a fost sa aleg pentru ca sunt foarte multe retete care m-au atras.

Am ales aceste clatite (pancake) pentru ca voiam sa le fac de muuuuulta vreme :) 

Am folosit: 

- 7 oua (foarte mici)
- 300 ml iaurt
- 250 g faina
- 1 plic praf de copt
- 150 ml lapte caldut
- - 250 g sunca presata 
- - 150 g cascaval afumat
- sare, piper
- patrunjel verde
- 4 sau 5 linguri ulei de masline

Am tocat cubulete sunca si cascavalul. Am spalat si tocat patrunjelul.


Am separat albusurile de galbenusuri. Am amestecat galbenusurile cu iaurtul.


Am mixat spuma tare albusurile cu un praf de sare. Am adaugat pe rand in spuma faina amestecata cu praful de copt. Tot pe rand am incorporat si laptele caldut.


In amestecul format mai sus am adaugat galbenusurile si iaurtul.


Am potrivit gustul de sare pentru aluat.
Au urmat cascavalul, sunca presata, patrunjelul si putin piper.


Am omogenizat bine si am lasat coca sa se odihneasca aproximativ 15 minute.

Apoi am luat cu polonicul din bol si am copt clatitele (pancake) in tigaia incinsa cu cateva picaturi de ulei de masline.


Cand au aparut bule de aer pe suprafata clatitei, le-am intors.



In felul acesta am copt toate clatitele...


Reci sau calde sunt absolut minunate. 
Noi nu am mai facut nici un sos, dar am mancat cu ridichi si ceapa verde. Recunosc ca "unii" s-au servit cu putin ketchup :) 


  


Nota personala:

- sunt foarte consistente si  sunt minunate pentru pachetelul de la scoala sau serviciu.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu