23 mai 2016

Crema cu caramel


Aceasta crema este foarte fina. Are  un aspec onctuos, dar este o crema destul de lejera.... 
Oricum, a intrat in topul preferintelor si se pare ca o voi pregati de multe ori. 
Asa sunt cerintele in acest moment :) 

Am folosit: 

- 4 galbenusuri
- 3 linguri zahar brun
- 350 ml lapte
- 100 g faina
- 1 varf cutit sare
- 250 g mascarpone
- 100 g unt (82% grasime)

Pentru caramel: 

- 50 g zahar tos alb
- 50 g zahar brut
- 200 ml lapte

Am inceput cu caramelul. 
Am pus zaharul intr-o cratita antiaderenta si l-am lasat sa se topeasca la foc mic.


Cand a fost topit si a capatat culoarea dorita (fara sa se arda sau sa scoata fum), am adaugat cu grija laptele. Zaharul se solidifica in acel moment. L-am lasat sa fiarba incet de tot verificand  din cand in cand daca s-a topit tot zaharul ars. L-am lasat apoi sa se raceasca putin.



In alta cratita am pus cele 4 galbenusuri impreuna cu cele 3 linguri de zahar brun.


Am amestecat bine pana cand s-a topit mare parte din zahar.


Separat am amestecat siropul caramel cu laptele


Peste compozitia de galbenusuri am adaugat faina si am amestecat cu simt de raspundere ca sa nu se faca cocoloase.


Am diluat apoi cu laptele amestecat cu caramel


Am pus cratita pe foc, la flacara mica si am fiert crema pana cand a devenit ca o budinca. Am amestecat continuu pentru ca se ingroasa destul de repede si exista riscul sa se prinda de cratita (sa se arda). Cand a fost gata am transferat-o intr-un bol. Am pus peste ea folie alimentara ca sa nu faca crusta si am lasat-o sa se raceasca complet.


Cand a fost rece am adaugat unul si crema de branza mascarpone.



Crema devine foarte repede matasoasa si fina.


Despre gust... nu mai zic nimic.... Minunata!





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 




Nota personala:

- este grozava atat pentru torturi cat si pentru prajituri cu foi













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu