11 mai 2016

Paine alba cu unt la masina de paine (MP)


Desi sunt mai mult de 7 ani de cand fac paine in casa cu ajutorul masinii de paine, abia acum m-am hotarat sa postez cateva retete de paine pe care eu le-am facut de-a lungul timpului. Voi incepe cu cea mai recenta, o paine alba cu unt - foarte pufoasa.

Am folosit: 

- 330 ml apa calduta
- 3 linguri lapte
- 20 g unt
- 1 lingurita sare (nu cu varf)
- 2 lingurite zahar
- 550 g faina tip 650
- 4 g drojdie uscata 

Respectand regula de aur a masinii de paine, am pus in cuva ingredientele exact in ordinea in care sunt scrise - adica prima data lichidele, grasimi... apoi prafurile (sare, zahar). Urmeaza faina si apoi drojdia. Indiferent ce fel de drojdie folosesc - am grija sa nu se "intalneasca" direct cu sarea ;) 

Am setat programul 1 BASIC pentru paine de 1000 g si rumenire maxima (DARK). La masina mea -programul dureaza  3,05 minute.

Cand painea a fost coapta, am scos-o din cuva si cu ajutorul carligului din dotare am scos lamele malaxor.



Am invelit painea intr-un prosop curat si am lasat-o sa se raceasca.


Are un gust foarte bun, iar miezul este putin mai dens, usor elastic. Se taie perfect si este minunata pentru sandwich, dar nu numai :) 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu