26 mai 2016

Sirop de capsuni - la rece


Pietele sunt pline de capsuni anul acesta, pretul este acceptabil, dar inca nu am gasit capsuni aromate, capsuni care sa nu fie tari si care sa-ti dea impresia ca  ai bagat in gura o felie de mar.
Cu toate acestea, am hotarat sa fac o portie mica de sirop.... asa ca sa fie in casa. Daca pana la urma apar si capsunile aromate, voi mai face.

Am folosit: 

- 500 g capsuni
- 750 g zahar
- 1/2 lingura sare de lamaie
- 1 varf cutit salicil
- 400 ml apa

Am ales capsuni frumoase si sanatoase. Le-am spalat sub jet de apa rece si le-am lasat sa se scurga intr-o strecuratoare.


Am indeparta coditele cu ajutorul unui pai (de baut). In felul acesta am eliminat si din partea alba din mijlocul fructului.


Le-am zdrobit/taiat si am adaugat sarea de lamaie si salicilul.
Daca sunt bine coapte se pot zdrobi cu usurinta cu ajutorul furculitei. Poate fi de mare ajutor zdrobitorul de cartofi, cel pentru piure - daca este o cantitate mai mare.


Am amestecat bine, am acoperit vasul si l-am pus la frigider pentru 2 zile. Cand mi-am adus aminte - am amestecat.

Dupa doua zile in care au stat la rece aratau asa...


Le-am pus intr-o sita ca sa se scurga sucul.


Intre timp am amestecat zaharul cu apa pana cand acesta s-a topit (fara sa le incalzesc).


Cand zaharul a fost topit, am condiderat ca este cazul sa le mai acord putina atentie capsunilor si "sa le ajut" cu o lingura sa lase si mai mult suc. Se intelege ca le-am presat usor, nu? :)

Acesta este sucul obtinut.


Am pregatit sticlele si am amestecat sucul capsunelor cu siropul de zahar.


Am pus sucul in sticle si am infiletat bine capacul. Nu le-am sterilizat. Le-am pus direct pe raft in camara.
Per total a rezultat cam 1,2 litri sirop foarte aromat. 

Parol.... este deosebit de gustos :) Nu conteaza daca apa cu care se dilueaza este minerala sau plata - conteaza sa fie rece... zic eu :) 

Aici, eu l-am diluat cu apa minerala si pentru scurt timp a facut un guler frumos :) 





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 





Nota personala:





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu