24 mai 2016

Sirop din flori de soc - la rece


Ador parfumul raspandit de florile de soc. Atunci cand trec pe langa un soc inflorit simt ca trebuie sa-mi umplu plamanii cu mirosul lui :)  Florile de soc in combinatie cu zahar si lamaie  sunt absolut delicioase. Desigur, in fiecare an adunam muuulte.... O parte le usuc pentru ceai si eventual pentru o socata "de toamna", pregatesc socata (pe saturate), fac dulceata din flori de soc, dar si sirop.
Pentru ca am facut candva sirop din flori de soc fiert si mi s-a parut ca si-a pierdut gustul, am ales sa fac un sirop la rece (in ultimii ani)

Am folosit: 

- 2 litri de apa
- 2 kg zahar tos
- 200 g flori
- 4 lamai intregi
- sucul de la alte 4 lamai

Am inceput prin a spala florile de soc scufundandu-le intr-un vas mare cu apa rece. Le-am lasat sa se scurga si apoi - cu multa rabdare am luat floricelele de pe inflorescente (zic bine?)


Am pus zaharul intr-un vas de inox (care are si capac) si am turnat peste el apa.


Am pus vasul pe foc si am amestecat in el pana cand s-a topit tot zaharul. Nu este nevoie ca lichidul sa ajunga la temperatura de fierbere.


Pana cand siropul s-a racorit putin, am pregatit lamaile. Le-am spalat cu simt de raspundere, le-am feliat si din 4 a stors sucul. Am cantarit florile de soc.



Am adaugat florile in siropul format adineauri, apoi lamaile si sucul de lamaie.




Am amestecat si am pus capacul. In lipsa lui folosesc folie alimentara, dar este mai practic cu capac pentru ca trebuie amestecat in el in fiecare zi. Deci, am pus vasul acoperit in frigider  pentru 4 zile, timp in care am amestecat in el in fiecare zi macar odata.

Dupa 4 zile arata asa:


Cu o lingura strecuratoare am scos florile de soc si feliile de lamaie. Lichidul ramas l-am strecurat direct in sticle sterilizate. Dupa cum se vede, am obtinut aproximativ 3 litri de sirop.


Noi il bem cu apa simpla sau in functie de toane... cu apa minerala receeee. O funza de menta sau lamaita ii aduc un plus de savoare. Este minunat in zilele calduroase ale verii, dar si iarna indulcind o cana de ceai fierbinte :) 





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- pentru siguranta, siropul se poate steriza la bain marie aproximativ 20 de  minute din momentul in care incepe sa bolboroseasca, sau se poate adauga 1/2 lingurita salcil. Eu  nu l-am sterilizat si nici nu am pus salicil.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu