24 mai 2016

Socata


Particip cu aceasta reteta  la provocarea "Traditie si gastronomie romaneasca", lansata de Gina Bradea. Gazda acestei luni este Maria Udrea, iar provocarea lunii sunt florile.... Logic - este luna lui florar, nu? :) 

Socata asa cum o fac eu este putin cam dulce (pentru gustul unora). Dar eu cred ca este doar o gaselnita pentru a se tine la distanta de aceasta bunatate :) 

Voi scrie aici reteta si cantitatile folosite de mine si adaptate dupa recipientele pe care le folosesc.
Am 2 borcane cu capacitatea de 4,250 litri fiecare. 

Pentru fiecare borcan folosesc: 

-  400 g zahar 
- 6 flori de soc 
- 2 lamai 
- apa rece

Spal bine lamaile si le tai felii


Pun zaharul in borcan, feliile de lamaie si florile de soc.


Completez borcanul cu apa rece de la robinet, amestec bine si pun capacul dar nu-l infiletez. Il pun doar ca sa protejez continutul de insecte si praf. Pun borcanul pe pervazul geamului, la soare.
Desi poate parea inestetic.... eu sunt foarte mandra de el cand il vad acolo :))))


Este sau nu soare.... eu amestec in borcan in fiecare zi cam de doua ori.... Nu se supara nici daca amestec doar odata :) 
Cand lichidul incepe sa se tulbure putin sunt atenta pentru ca stiu ca mai este putin si socata este gata. Tot atunci incep sa apara in "podul" de flori si lamaie basicute de aer, semn ca se initiaza o mica fermentatie.  Gust mereu pentru ca nu vreau sa fermenteze prea tare.... vreau doar "sa piste" putin. Cand consider ca este pe placul nostru pregatesc sticlele. 

De data aceasta am facut in ambele borcane, deci portie dubla


Am  eliminat feliile de lamaie si florile de soc.


Am strecurat socata in sticle pe care le-am pus de urgenta la frigider.... nu de teama ca s-ar intampla ceva cu ele daca ar mai sta pe afara, ci pentru ca voiam sa se raceasca cat mai repede :) 

Cu sau fara lamaie adaugata, cu sau fara frunze de menta sau lamaita.... este bautura mea preferata si-mi aminteste de copilarie. Nu stiu cat de veche este reteta, dar pentru mine parca ar fi dintodeauna... si nici eu nu-s chiar noua :)))



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 






Nota personala: 


- au rezultat aproximativ 7 litri de socata







2 comentarii:

  1. Eu n-am apucat sa fac anul acesta, dar am baut de la mama.
    Tare buna-i socata, rece de la frigider, asa imi place!
    Multumesc pentru participare, draga mea! Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Merisor! Am participat cu mare drag - tema a fost una foarte atractiva (Y)
      Daaa, este foarte buna socata! O ador!
      Te pup!

      Ștergere