10 iunie 2016

Chec simplu - in doua culori


Am folosit: 

- 4 oua mari (75 g/buc)
- 210 g zahar tos
- 250 g faina
- 1 plic sahar vanilinat
- 1 praf de copt (7 g)
- 6 linguri apa (70 ml)
- 8 linguri ulei (80 ml)
- 1 praf sare
- 2 linguri cacao (30 g) + 4 sau 5 linguri apa

In prepatarea acestei retete sunt cateva etape "pregatitoare"

Mai exact:

Am separat albusurile de galbenusuri.
Am pus galbenusurile intr-un bol impreuna cu praful de sare, zaharul vanilinat si ulei.


In cana sita am pregatit faina si praful de copt.


Intr-o cratita am pus zaharul si cele 6 linguri (70 ml) de apa. Am pus cratita pe foc, am amestecat din cand in cand si cand zaharul a fost topit, am adus lichidul la punctul de fierbere.


Intre timp am mixat foarte bine albusurile.
Am adaugat apoi siropul de zahar fierbinte, in fir subtire si am continuat mixarea pana cand l-am incorporat pe tot. Spuma creste in volum si devine mai ferma.



Am mixat putin galbenusurile cu uleiul, sarea si zaharul vanilinat.
Le-am adaugat peste spuma.


Am mixat pana cand le-am incorporat si apoi am adaugat pe rand faina cernuta si amestecata cu praful de copt.


Dupa ce am incorporat toata faina, am golit o parte din compozitie in alt bol si partea care a ramas in bol (mai putin de jumatate) am amestecat-o cu cele 2 linguri cacao diluata cu apa


In acest moment am obtinut doua compozitii. Le-am pus in tava de copt tapetata cu hartie de copt dupa mintea si priceperea mea :) 


Am copt checul aproximativ 40 de minute la foc potrivit. Testul cu scobitoarea a fost cel care "mi-a spus" cand checul a fost copt.



Nu am avut rabdare sa se raceasca complet si am taiat cateva felii :) 

Yamiiiii! Delicios! :) 





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu