14 iunie 2016

Compot de cirese albe


Cu aceasta reteta particip la provocarea lunii iunie 2016 din cadrul proiectului
"Traditie si gastronomie romaneasca" - lansat de Gina Bradea.

Tema este una frumoasa - zic eu - "...retete in care sa folosim fructele lunii iunie. Cu toate ca  este luna lui Ciresar, nu este exclusiv o perioada a cireselor, motiv pentru care propun sa folosim si capsune, visine, caise, corcoduse (zarzare), mere varatece, zmeura, mure, afine... Incepand de la otetul de mere sau alt fruct, siropuri, gemuri sau dulceturi, placinte ori sosuri, licori bahice (visinata, etc).... orice este bine venit cu conditia sa fie TRADITIONAL. :) "

Imi plac ciresele, dar ciresele albe si ciresele salbatice (acelea marunte) sunt in topul preferintelor. De aceea, astazi cand am vazut in piata cirese albe, nu am stat pe ganduri si am cumparat 2 kg cu toate ca erau putin patate - probabil din cauza atator ploi... Am luat doar 2 kg cu gandul ca, poate in zilele urmatoare vor mai apare si poate vor fi mai putin patate.
Ca sa-mi satisfac mai multe "pofte" am lasat ca sa mancam pe saturate si pe cele mai frumoase le-am ales si le-am hotarat soarta: compot! :)

Am folosit:

- cirese albe
- zahar


Aceasta este "captura"


Le-am ales pe cele mai frumoase si mai sanatoase, le-am luat coditele si le-am spalat in doua ape.


Le-am asezat in doua bocarcane de cate 550 ml. Am umplut borcanele cam trei sferturi....



Am adaugat in fiecare borcan doua linguri de zahar (35 ... 40 g)


Am turnat peste fructe si zahar - apa rece de la robinet....


... am pus capacele si am agitat putin continutul ca sa se topeasca zaharul. Daca nu se topeste tot acum, nu-i nici o problema pentru ca se va topi la bain marie.


Pe fundul unui vas am pus in prosop curat de bucatarie, am pus apoi borcanele si le-am acoperit tot cu un prosop curat. Am turnat apa rece pana a ajuns la un deget sub capac.
Le-am sterilizat aproximativ 15 minute din momentul in care apa a dat in clocot.
Am lasat borcanele sa se raceasca in cratita. 

In timpul sterilizarii ciresele s-au decolorat si siropul din borcan este usor rozaliu.




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Nota personala:

- se poate adauga putin zahar vanilinat pentru un plus de savoare, dar eu am preferat gustul simplu, natural














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu