5 iunie 2016

Humus


Imi place nautul! Ciorba, falafel, mancare de naut, etc.... Chiar si humus am mai facut, dar abia acum simt ca l-am facut "ca la carte" :) 

Am folosit:  

- 200 g naut uscat
- 3 linguri tahini
- 4 linguri ulei de floarea soarelui
- zeama de la o lamaie
- 3 catei de usturoi
- 1 lingurita sare
- piper
- 1 varf cutit bicarbonat de sodiu
- apa in care a fiert nautul

- ulei de masline pentru "ornat"
- boia
- frunze ceapa 

Am pus nautul la inmuiat cu o zi inainte... deci.... cel putin 15 ore.
A doua zi l-am pus la fiert in apa atat cat sa-l acopere cu doua degete si bicarbonat.


Am lasat nautul sa fiarba 30 de minute, la foc mic.
 L-am scurs avand grija sa pastrez o parte din apa in care a fiert.


In cele 30 de minute nautul a fiert putin prea tare si abia am mai cules cateva coji care s-au desprins de miez. Asta chiar nu-i o problema. Nu influenteaza gustul, dar fara ele humusul iese mai cremos si este mai usor la stomac :) 

Am pregatit si celelalte ingrediente.


Am pus nautul in bolul pentru blenderul vertical si am adaugat si celelalte ingrediente: uleiul de floarea soarelui, zeama de lamaie, tahini, usturoiul, sarea si piperul.


Cu ajutorul blenderului vertical am transformat totul intr-o pasta fina. 
Am adaugat putin cate putin din apa  in care a fiert nautul. Cand am ajuns la consistenta dorita, am potrivit gustul de sare si piper.


 L-am pus intr-un bol, am presarat un fir subtire de ulei de masline, am presarat boia si ceapa verde tocata fin. Im mijloc am pus cateva boabe de naut fierte.




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:


- bicarbonatul de sodiu ajuta la fierberea rapida a nautului
- am pus in compozitie ulei de floarea soarelui pentru ca aveam nevoie de un gust neutru
- de data aceasta am mancat cu paine prajita, ceapa si rosii, dar este grozav si cu felii de avocado stropite cu lamaie :)

Alte retete cu naut: 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu