10 iulie 2016

Cas din lapte de vaca



Imi plac mult produsele lactate, dar in ultima vreme am avut parte de multe "esecuri" la piata sau magazin.. Am cumparat ori branza prea sarata, ori moale... ori avea un miros ciudat... Iahhh!

Am hotarat sa incerc sa fac un cas bun, fix pe gustul meu  - sau cum mi-l doream eu de la piata. Pana la urma... incercarea moarte nu are :)

Am plecat la piata si am cumparat lapte de vaca... doar 4 litri. Am trecut pe la farmacia veterinara si am cumparat cheag. Stiu... ca sa fie totul natural... ar fi trebuit sa am cheag facut din stomac de capra/ied... dar de unde? Acesta sa fie singurul neajuns :)
In rest.... tehnica o cunosteam... am vazut-o de multe ori pe mama facand asta.

Asadar, am strecurat laptele intr-un vas incapator si l-am incalzit putin.... in jur de 35 - 37 grade.


Intre timp am diluat cu apa plata un varf de cutit de cheag


Am lasat cheagul sa se hidrateze aproximativ 20 de minute si apoi l-am adaugat in laptele caldut.


 Am amestecat bine si am asteptat vreo 45 de minute ca laptele sa se inchege. Cand am miscat lingura de lemn a iesit la suprafata zerul.


Tot cu lingura de lemn am "taiat" laptele...


Peste un castron incapator am pus un strecurator si peste strecurator o panza curata (un tifon).


Cu ajutorul unui polonic am pus laptele in strecurator...



Incet, incet - pe rand am dezlipit tifonul de strecuratoare. In felul acesta zerul se scurge mai usor. Apoi am legat colturile tifonului pe diagonala formand un fel de saculet.


Prin laturile formate de cele 4 colturi am trecut coada lingurii de lemn si am sprijinit-o pe marginile unei cratite - ca sa se scurga zerul...


Aici este zerul rezultat.


A doua zi am desfacut tifonul in jurul casului format



A rezultat 620 g cas gustos si sanatos. Am  fost placut surprinsa vazand ca deja are 
"ochiuri"/gaurele


Yamiiiiii!!!!!




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 




Nota personala:

- laptele nu trebuie incalzit mai mult de 35 - 37 grade pentru ca va rezulta un cas elastic care scartaie in dinti;

- daca saculetul cu cas este pus la scurs afara , la aer - acesta se scurge la repede si se "ocheaza" mai bine.

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu