1 iulie 2016

Prajitura "Felie de lamaie"


Aceasta este o prajitura pufoasa, cremoasa si foarte gustoasa.

Pentru fiecare foaie galbena am folosit: 

- 2 oua
- 2 linguri zahar
- 2 linguri ulei
- 2 linguri suc de lamaie
- 50 g faina
- 1/3 plic praf de copt

Dupa cum se vede, sunt 2 foi galbene - deci cantitatite de mai sus se repeta si pentru cea de-a doua foaie.

Pentru foaia maro am folosit: 

- 2 oua
- 2 linguri zahar
- 2 linguri ulei
- 2 linguri suc de lamaie
- 30 g faina
- 20 g cacao
- 1/3 plic praf de copt

Pentru crema am folosit:  

- 600 ml lapte
- 150 g zahar
- 2 budinci de vanilie
- 180 g unt (82% grasime)
- 200 ml smantana pentru frisca
- coaja de la 1/2 lamaie
- 2 linguri zeama de lamaie (dupa gust)

Acestea au fost ingredientele pentru o foaie galbena...


... si acestea au fost ingredientele pentru  foaia maro 


Tehnica de lucru pentru ambele tipuri de foi este aceeasi.

Am mixat ouale intregi impreuna cu zaharul pana cand si-au dublat volumul. Am adaugat apoi uleiul in fir subtire. Am omogenizat.


A urmat zeama de lamaie.... si am omogenizat.


A venit randul fainii cernute impreuna cu praful de copt.


Am incorporat faina si am turnat compozitia in tava tapetata cu hartie de copt 
(dimensiune 23/32 cm).


Am copt foaia/blat 10 minute in cuptorul preincalzit la aproximativ 180 grade. Cand a fost coapta am pus-o sa se raceasca pe un gratar metalic si am indepartat hartia de copt.


Exact la fel am procedat si pentru cea de-a doua foaie galbena.


Foaia maro a suportat acelasi regim :) 




Pentru crema am pus la fiert 500 ml lapte. Diferenta de 100 ml am folosit-o ca sa amestec praful de budinca si zahar. Cand budinca a fost fiarta, am pus-o sa se raceasca, dar am pus peste ea (in contact direct cu compozitia) folie alimentara ca sa nu se faca crusta.
Cand a fost rece am adaugat untul (la temperatura camerei), zeama de lamaie si coaja de lamaie.


Am omogenizat si apoi am adaugat smantana pentru frisca (nebatuta)


Am mixat pana cand am obtinut o crema fina si pufoasa :) 


Am montat prajitura.... foaie galbena plus jumatate din cantitatea de crema.... apoi foaie maro.... plus diferenta de crema si apoi ultima foaie galbena...



Am pus prajitura la frigider pentru aproximativ 3 ore...  si apoi am taiat ca sa degustam. 
Se taie perfect a doua zi :) 




Am pudrat-o cu zahar :) 






Yamiiiii!!!! Tare buna si racoroasa este! Unde mai pui ca arata si bine :) 

Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Nota personala:

- foile trebuiesc facute una cate una...
- culoarea de galben este data de ouale folosite, oua de tara
- sursa de inspiratie este aici












10 comentarii:

  1. Seamana cu prajitura televizor doar ca acolo sunt doua foi cu cacao !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Seamana si nu prea.... Din cate stiu eu, la prajitura Televizor in foile maro se pune unt sau untura.... In aceasta am pus lamaie in foi, dar si in crema :)
      Multumesc pentru vizita! :)

      Ștergere
  2. N-ai gasit o cratimă ratacita din greseală? 😂😂
    P.s. totul la superlativ!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, pentru vizita si aprecieri!
      P.S. Cauta cratima la obiecte pierdute....

      Ștergere
  3. Am sa o fac si eu zilele astea 🍌
    Arata perfect :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Răspunsuri
    1. 23/32 cm - scrie inaintea pozei in care am pus compozitia galbena in tava (pentru cop) :) .

      Multumesc pentru vizita! :)

      Ștergere
  5. Mulțumesc pentru inspirație!!! Foarte bună iar de aspect nu mai vorbim!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur sa aud ca va este pe plac! :) Va multumesc pentru apreciere si pentru vizita.

      Ștergere