29 august 2016

Cosulete


In copilarie, cand cineva facea cosulete... trebuia sa fie macar duminica daca nu o sarbatoare mare sau o sarbatoare in familie. Nu stiu cum este si a fost in alta parte, dar la mine asa a fost :)
Imi placeau grozav si-mi plac si acum la fel de mult. 

De-a lungul timpului am experimentat mai multe retete si pe unele l-am adaptat conform cerintelor si gusturilor mele. Totusi, cea mai apropiata de gustul meu este cea la care se foloseste ca umplutura magiunul de prune :)

De data aceasta am folosit: 

- 250 g unt cu 82% grasime
- 550 g faina tip 000 (aproximativ)
- 4 galbenusuri
- 4 linguri smantana
- 100 g zahar tos
- 2 pliculete zahar vanilinat
- 8 g bicarbonat de sodiu (o lingurita cu varf)

Pentru umplutura: 

- 300 g magiun de prune
- 100 g nuci macinate (optional)
- esenta de rom

Pentru bezea: 

- 6 albusuri
- 350  g nuca macinata
- 200 g zahar

Prima data am frecat in maini faina cu untul si zaharul. Am adaugat apoi galbenusurile, smantana si bicarbonatul de sodiu stins cu putin otet sau zeama de lamaie.


Am incorporat repede ingredientele. Aluatul nu trebuie framantat mult pentru ca se topeste untul din cauza caldurii mainilor si apoi se schimba textura aluatului. L-am impachetat intr-o folie alimentara si l-am pus la rece (in frigider) pentru cel putin 30 de minute.


Intre timp am amestecat magiunul cu nuca macinata si esenta de rom.
Am mixat albusurile spuma tare cu zaharul si am adaugat nuca macinata. 
Am pus compozitia intr-un posh.



Cand am terminat toate pregatirile am adus aluatul din frigider si am rupt din ele bucati, am format bile de marime potrivita si apoi le-am presat astfel incat aluatul de imbrace o parte din peretii formei. 


Am pus in fiecare umplutura de magiun cu nuca si rom...


Cu ajutorului unui posh am adaugat spuma amestecata cu nuca


Am pus cosuletele la copt, la foc potrivit (180 grade) pentru aproximativ 35 de minute.


Le-am scos din forme strangand usor de fiecare forma, le-am pus pe un gratar sa se raceasca si apoi le-am pudrat cu zahar.






Sunt absolut minunate!! Fragede si aromate. Aproape ca le uitasem gustul...

*   *
*

Cu alte ocazii am mai facut cu acelasi aluat, dar cu alta umplutura... 

Aici este varianta cu banane si ciocolata



si aici... banane si ciocolata cu alune... :) 


Cu alta ocazie, am facut doar o tava cu cosulete. A intervenit ceva si a trebuit sa grabesc lucrurile. Am pus totul intr-o tava si a iesit o prajitura foarte gustoasa si chiar aratoasa :) 






Nota personala:

- din cantitatile de mai sus au rezultat 50 de cosulete de marime medie


Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu