25 septembrie 2016

Bulion din corcoduse - zarzare


In primul rand ii multumesc lui Merisor pentru aceasta reteta absolut minunata. :) <3
Este o reteta care se face foarte usor si este la indemana oricui.

Am folosit: 

- 3 kg corocduse
- 1 lingura sare
- apa

Am spalat bine corcodusele indepartand in acelasi timp coditele. Corcodusele mele au fost putin mai coapte, dar tot a iesit un bulion minunat pentru acrit ciorbe.


Le-am pus intr-o cratita si am adaugat apa atat cat sa le acopere... 


Le-am pus la fiert. In scurt timp coaja s-a desprins de pulpa si pulpa de sambure....
La inceputul fierberii s-a format spuma - am indepartat-o :) 


Cand am considerat ca sunt fierte, le-am scurs...


Aceasta este apa/zeama in care au fiert.


Am incercat sa le "zapacesc" (sa separ pulpa de samburi si coja) cu ajutorul unei linguri, dar sita in care erau puse era prea deasa... deci.... am schimbat sita :) 



Cu putina rabdare, am reusit sa conving pulpa sa treaca prin strecuratoare. 


Am adaugat-o peste zeama strecurata initial. Am adaugat o lingura de sare si am pus totul la fiert pentru aproximativ 50 de minute (la foc mic).



Am pus bulionul fierbinte in borcane sterilizate, am pus capacele si le-am sterilizat la bain marie aproximativ 15 minute. Le-am lasat sa se raceasca in apa in care au fiert pana a doua zi.







Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Nota personala:

- da un gust deosebit ciorbelor



Alte retete cu corcoduse:















2 comentarii: