25 septembrie 2016

Cheesecake cu caise


Am mai zis si mai zic: la noi, nu conteaza de care este - cheesecake sa fie... cu afine, cu cirese, cu piersici, cu capsuni....Acum a venit si randul celui cu caise :) Nu pot spune care ne place mai mult, toate au gustul lor aparte si tot timpul ni se pare ca cel pe care-l mancam in acel moment este cel mai bun :)

Am folosit: 

pentru blat: 

- 320 g biscuiti petit beure
- 20 g cacao
- 200 g unt
- 100 g zahar pudra

- pentru crema

- 300 g branza (Pilos)
- 250 g smantana
- 220 g zahar pudra
- 400 ml smantana pentru frisca
- 1 lingurita esenta de vanilie (home)
- 1 plic gelatina

pentru jeleu:

- 900 g caise
- 200 ml apa
- 100 g zahar
- 1 plic gelatina


Am inceput prin a spala caisele. Le-am scos samburele si le-am taiat felii.Lle-am pus intr-o cratita impreuna cu apa si zaharul. Le-am fiert impreuna aprox 10 minute si apoi le-am lasat sa se raceasca. 





Intre timp am pus la hidratat cele doua pliculete de gelatina (separat)

Cu ajutorul blenderului vertical am facut piure fin fructele fierte si racite aproape complet. Am adaugat gelatina topita pe baie de abur si am omogenizat bine.

Cu ajutorul robotului de bucatarie "am facut praf" biscuitii.
I-am amestecat cu zaharul pudra, cacao si untul la temperatura camerei. Am rasturat totul in tava cu inel detasabil si i-am presat foarte bine. Am pus "blatul" la frigider pana cand am pregatit crema :) 




Am mixat bine branza cu zaharul. Am adaugat smantana si esenta de vanilie.
Separat am mixat smantana pentru frisca.
Am unit crema de branza rezultata cu frisca si gelatina topita la baie de abur.
Am combinat o parte din jeleul rece cu putina crema in dorinta de a crea un strat de crema usor portocaliu.
Am turnat crema colorata astfel peste biscuiti si apoi crema alba.

Am nivelat si apoi am turnat diferenta de jeleu deasupra.



Am pus tava la rece pana a doua zi. Grea asteptarea! :) 

A doua zi am scos inelul tavii si ne-am servit cu felii generoase :) 







Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Nota personala:

- este deosebit de aromat si racoritor
- mie mi-a ramas jeleu, dar asta nu este o problema :)
- Se poate amesteca toata cantitatea de crema cu jeleu, oprind doar o treime (aproximativ) pentru suprafata





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu