17 septembrie 2016

Mancare cu fasole pastai si usturoi


Particip cu aceasta reteta la provocarea "Weekend cu spor" - provocare initiata de Stefania Anastasiu in urma cu mult timp. In luna septembrie Lubita Iancu, alia Lulu :)  este gazda si ne-a provocat sa alegem o reteta rasfoind cele  trei categorii "MIC DEJUN, PLACINTE si LEGUME" - de pe blogul ei.
Cum aveam in plan de multa vreme o mancare de fasole pastai cu usturoi, nu am stat pe ganduri cand am vazut postarea Lubitei, cu atat mai mult cu cat era prezent si cartoful :)

Am folosit: 

- 700 g pastai fasole
- 1 ceapa
- 4 linguri ulei
- 1 gogosar
- 4 cartofi 
- 1 rosie
- 1 capatana usturoi
- sare
- marar

Am curatat pastaiile de fasole, le-am spalat si le-am pus la fiert in apa cu sare. Am fiert fasolea aproximativ 20 minute si apoi am scurs-o. Am pastrat apa in care a fiert.



Am curatat, spalat si tocat ceapa si gogosarul. Le-am pus sa se caleasca putin in cele 4 linguri de ulei, putina apa (in care a fiert fasolea) si putina sare.


Peste cateva minute am adaugat cartofii, rosia curatata de coaja - taiata bucatele si am completat cu cateva polonice din apa in care a fiert fasolea. Am pus capacul si am lasat sa fiarba incet mai bine de 30 de minute.




Din cauza rosiei - cartofii fierb mai greu, dar le-am pus impreuna pentru ca am vrut ca rosia sa se fiarba foarte bine si "sa se piarda" in sos :) 
Am adaugat fasolea, am amestecat si apoi am adaugat mararul si usturoiul tocat.




Am lasat sa mai dea cateva clocote impreuna, am dres gustul de sare si gata mancarica.
Ce arome s-au raspandit in bucatarie? Greu de spus in cuvinte :) 




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala: 

- Noi am mancat cu paine, dar Lulu mi-a spus ca este grozava cu mamaliga. :) 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu