28 octombrie 2016

Orez cu ciuperci la cuptor


Aceasta mancarica este atat de gustoasa! Este minunata in zilele de post acompaniata de o muratura. De asemenea, se face repede, nu sunt necesare multe ingrediente si este perfecta pentru dieta Rina - in zilele de amidon ;)

Am folosit: 

- 200 g orez cu bobul mare
- 250 g ciuperci congelate
- 150 g ardei (preferabil rosu)
- 80 g ceapa (1 buc. de marime potrivita)
- 2 linguri ulei de masline
- 100 ml suc de rosii
- sare, piper
- cimbru, patrunjel

Am curatat si spalat ceapa si ardeiul. Am tocat ceapa solzisori si ardeiul putin mai mare decat pentru ciorba. Am calit foarte putin legumele in cele doua linguri de ulei, impreuna cu putina sare si piper.


Am adaugat ciupercile. Am avut ciuperci de padure, pregatite termic inainte de congelare. 


Intre timp am spalat orezul si l-am pus sa fiarba la foc mic impreuna cu aproximativ 500 ml apa si sare. L-am fiert cam de jumatate si apoi am oprit fierberea. NU l-am scurs! Am adaugat sucul de rosii, legumele si ciupercile plus cimbrul. Am amestecat totul si apoi am transferat compozitia in forma de yena.




Inainte de a baga in cuptor vasul cu orez am mai adaugat putina apa fierbinte. Asa am considerat ca este necesar... Dupa 25 de minute arata asa :) 



Am contribuit la paleta coloristica aducand putin verde... cu patrunjelul tocat si aruncat neglijent peste orez.  Nu-mi este rusine sa spun ca am mancat cu putina paine si germeni de praz.  La final "am stins" cu un castravecior acru :) 




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Nota personala:


- orezul trebuie sa aiba suficient lichid atunci cand este gatit in cuptor

- se pot folosi orice fel de ciuperci







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu