13 octombrie 2016

Osso buco


De cate ori am auzit sau vazut in diferite postari aceasta mancare - am salivat la greu :)))
Deci.... a venit vremea sa o pregatesc si eu. M-am documentat pe ici si colo si am constatat ca sunt mai multe variante - detaliile fac diferenta. 

Am folosit: 

- 3 bucati rasol de vita (1.200 kg)
- 1 ceapa mare (120 g)
- 2 morcovi (100 g)
- telina radacina (100 g)
- 150 g kaizer
- 2 linguri faina
- sare, piper
- rozmarin, cimbru
- ardei iute (optional)
- 250 ml vin alb sec
- 3 catei de usturoi
- 4 linguri ulei de masline
- 20 unt (1 lingura)
- 1/2 cutie rosii taiate cuburi
- 800 ml supa de vita

Pentru gremolata:
- coaja de la jumatate de lamaie
- 3 catei de usturoi
- 1/2 legatura patrunjel

Am ales bucati de rasol  cu grosime de aproximtiv 2.5 - 3 cm, care sa fie bogate in carne, dar sa aiba si os cu maduva. 
 Le-am spalat, le-am tamponat cu servetele si le-am condimentat cu sare si piper.




Intr-o cratita incapatoare am pus uleiul si bucatica de unt...



Am trecut fiecare bucata de rasol prin faina ....


...si apoi le-am pus in cratita cu uleiul si untul incins (dar sa nu arda/fumege)



Am prajit 2 - 3 minute pe fiecare parte si apoi le-am scos pe o farfurie.


Intre timp am taiat bucatele kaizerul, am curatat, spalat si tocat morcovul (bucati mai mari) ceapa, usturoiul si telina. 
Am pus si cateva felii de ardei iute.



Am pus bucatile de kaizer la prajit in cratita in care s-a prajit initial rasolul. Doar l-am rumenit usor amestecand continuu, apoi am adaugat legumele, sare si piper


Le-am calit putin impreuna si am adaugat vinul.


Am adaugat bucatile de rasol, crengute de cimbru, rozmarin si 800 ml supa de vita. 
Pentru supa de vita am folosit 2 cuburi de concentrat de vita.



Am pus capacul si am lasat sa fiarba la foc mic.... aproximativ o ora si jumatate. Am adaugat rosiile, am pus iar capacul si am lasat sa fiarba in continuare.


Din momentul acesta am mai lasat sa fiarba aproape o ora, dar asta depinde si de cat de matura este carnea. Am verificat din cand in cand  sa vad daca nu trebuie sa adaug supa. Nu a fost cazul....

Intre timp am pregatit ingredientele pentru gremolata


Dupa doua ore si jumatate arata asa... sosul era scazut, carnea frageda...


Mancarica aceasta se consuma calda, proaspata.... si.... in mare graba am pus pe farfurie o bucata de rasol si cateva linguri generoase de sos. Peste carne am presarat amestec de patrunjel, usturoi si coaja de lamaie... Wau! Ce arome! Ce gust!.... Intr-un tarziu (dupa sedinta foto) mi-am amintit de pastele pregatite pe post de garnitura... No, nu-i nimic.... 


Am inceput "degustarea" cu maduvioara....  un colt de paine mi-a servit drept "suport" :) 
Nu are sens sa incerc sa exprim in cuvinte... cunoscatorii stiu!!! :) 


 Apoi....





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.




Nota personala:

-  garnitura ideala pentru osso buco este risotto, dar asigur pe toata lumea ca sosul acesta minunat imbraca perfect pastele. 

-  rezulta 3 portii foarte mari.... de fapt... mult prea mari :) 

















4 comentarii:

  1. Minunat , minunat , minunat! Am salivat indelung in fata monitorului ... asa pateam si cand la Tv Paprika aparea blonda aceea voluptoasa si facea Osso bucco . Sa va fie de bine , abia astept sa iau rasol si sa execut asa ceva , mai buna ar fi o coada grasa de vita , da' de unde , ca nu se mai gaseste :( . Diana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai bun a fost!!!
      Am facut si tocana din coada de vita si a fost "WAU!" http://leniass.blogspot.ro/2015/03/tocana-din-coada-de-vita-reteta-andaluza.html

      La osso buco gremolata ii da un farmec aparte.... Yamiii! :)

      Ștergere
  2. Maica precista.. maduva..
    doamne ma duc la piata direct!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))))))) Da, si mie imi place maduva.
      Din maduva oaselor pe care le-am folosit la ciorba de burta (alta data) am facut niste bruschete suuuuper. Am uitat sa postez...

      Te astept cu impresii :)

      Ștergere