23 octombrie 2016

Prajitura Tosca


Am mancat de multe ori aceasta prajitura - in mai multe variante. Cu unt sau nu in crema este grozava. Eu am hotarat sa fac varianta mai "dietetica"

Am folosit: 

- 8 albusuri
- 250 g zahar tos
- 100 g fulgi de cocos
- 100 g mac macinat
- 60 g faina
- 1 plic praf de copt

Pentru crema: 

- 8 galbenusuri
- 50 g amidon
- 200 g zahar
- 600 ml lapte
- 1 plic gelatina
- 2 plicuri zahar vanilat

Pentru sirop: 

- 100 ml apa
- 2 linguri zahar
- esenta de rom (dupa gust)

Decor: 

- 25 biscuiti petit beure
- 200 g ciocolata cu lapte
- 100 ml smantana pentru frisca
- bombonele colorate

Am inceput cu crema :) 

Am separat albusurile de galbenusuri. 
Am pus albusurile la frigider si m-a ocupat in continuare de crema.

Alaturi de galbenusuri am pus zaharul, amidonul, zaharul vanilinat si laptele. Am omogenizat cu telul si apoi am pus cratita pe ochiul mic al aragazului. Am amestecat continuu pana cand crema s-a ingrosat ca o budinca. Apoi am lasat-o sa se raceasca. Am pus deasupra folie alimentara (in contact direct cu crema) ca sa nu faca crusta/pojghita.



Pana cand s-a racit crema de mai sus, m-am ocupat de blat.

Intr-un bol amamestecat ingredientele uscate.

Am mixat foarte bine albusurile impreuna cu zaharul si apoi am incorporat cu telul mixul de faina, praf de copt, fulgi de cocos si mac.


Pentru copt am folosit tava (tapetata cu hartie de copt) cu dimensiunile de 28/38 cm. 


La cuptorul meu a fost copt in nici 25 de minute. Am lasat blatul sa se raceasca pe un gratar metalic.


A venit momentul sa ma ocup iar de crema (pana cand se raceste blatul :)  )

Intre timp am pus gelatina la hidratat in 3 linguri de apa calduta.
Am amestecat apa cu zaharul pana cand acesta s-a topit. Am adaugat esenta de rom dupa gust si a rezultat un sirop delicios.

Peste crema fiarta adineauri (acum RECE) am adaugat smantana pentru frisca si gelatina hidratata si topita pe baie de abur.


A rezultat o crema delicioasa, foarte fina...


Acum a venit momentul sa montez prajitura.

Peste blatul racit am turnat crema, am intins-o/nivelat-o cat am putut de bine si apoi am aranjat pe toata suprafata biscuitii trecuti prin sirop. Biscuitii nu trebuie sa stea in sirop.... doar sa treaca prin el.



Am topit ciocolata din aproape in aproape la microunde si am incorporat smantana pentru frisca. 
Am turnat compozitia peste stratul de biscuiti si am nivelat-o repejor. Nu se poate actiona prea mult asupra ei pentru ca-si pierde luciul si suprafata devine mata. 
Apoi am presarat bombonele colorate si am asteptat cu multa nerabdare  ca sa o putem taia si sa o degustam :) 


Dupa 3 ore am taiat cateva bucati... adica... am mancat cu simt de raspundere.... dar a doua zi... a doua zi este de-a dreptul bestiala :) 









Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.


Nota personala:

- Nu as schimba nimic. Pentru mine este perfecta :) 







4 comentarii:

  1. Am citit reteta si pare tare faina. Ce zici daca peste biscuiti as pune o glazura de-a mea de ciocolata, apoi bombonele? Deci nu cu cioc..topite...pare mai complicat. Si asta imi iese, luceste, nu ma grabesc...Pupici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))) Zic ca abia astept sa vad!
      Trebuie sa fie buna. pentru mine cel mai simplu este cu ciocolat topita, dar probabil ca usor este cum te-ai obisnuit :) Te astept cu impresii :) Te pup!

      Ștergere
  2. Numai acuma ma apuc de praji, dar am adunat cantit. de zahar. Mama, ce mult mi se pare 550 gr.!!! Poate reduc, vad eu.

    RăspundețiȘtergere