22 octombrie 2016

Tort cu crema de oua si scortisoara


Pentru acest tort am facut un blat care are in compozitie miere de albine. In combinatie cu crema de oua si scortisoara.... a iesit un deliciu :) 

Am folosit: 

- 5 oua
- 160 g zahar
- 180 g faina
- 4 linguri miere de albine
- 1 lingura cacao
- 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu

Pentru crema: 

- 4 oua
- 200 g zahar tos
- 200 g unt (82% grasime)
- 1/2 lingurita  scortisoara

Pentru decor: 

- 100 g ciocolat cu lapte
- 50 ml smantana pentru frisca
- bombonele colorate

Am mixat foarte bine albusurile impreuna cu zaharul.


Am adaugat apoi mierea....


... apoi galbenusurile....


Dupa aceea am incorporat faina, cacao si bicarbonatul cu ajutorul telului...


Am impartit compozitia in 3 parti aproximativ egale (aprox. 250 g fiecare) si am copt pe rand 3 foi/blaturi in tava cu diametru de 28 cm - tapetata cu hartie de copt.


In 8 - 10 minute sunt coapte. Le-am lasat sa se raceasca.


Am pregatit si crema de oua cu scortisoara dupa reteta de AICI si apoi am montat tortul.



Am impartit crema in doua parti dupa ce am dat la o parte doua linguri de crema (pentru partea de sus a tortului) 

Am topit cocolata la microunde (din aproape in aproape) si am incorporat smantana pentru frisca.
Ciocolata a fost putin prea lichida si nu am putut sa-i controlez foarte bine "traseul" :)  Am ornat apoi cu cateva bilite colorate si gata.






Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.



Nota personala:

- blatul este foarte gustos si usor elastic

- felia de tort este taiata la doar 2 ore de la asamblare












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu