12 noiembrie 2016

Ciorba de varza murata cu cartofi - de post


Am facut o ciorba usoara (ca si consistenta), ieftina, rapida dar gustoasa.
Este o ciorba de post, dar este foarte potrivita si in zilele de amidon ale Dietei Rina :) 

Am folosit:  

- 500 g varza murata
- 4 cartofi mari (aprox. 500 g)
- 3 linguri ulei
- 1 ceapa
- 1 morcov
- 1 lingurita boia dulce
- 2 catei de usturoi
- 1/2 lingurita chimen
- 1 foaie de dafin
- 1.6 litri supa de legume sau apa
- marar

Am scos o varza din butoi si am lasat-o la desarat in apa rece pentru apoximativ o ora. 
Anul aceasta mi-a iesit putin cam sarata....



Am curatat ceapa, morcovul si usturoil. Le-am tocat si apoi le-am pus la calit in cele trei linguri de ulei si putina sare. Tot acum am adaugat si piperul proaspat rasnit, chimenul si foaia de dafin.




Intre timp am scos varza din apa, am scurs-o bine si am taiat-o fideluta. Am curatat cartofii si i-am taiat cuburi.


Cand ceapa a devenit sticloasa si morcovii se imnuisera putin, am luat cratita de pe foc si am adaugat lingurita de boia. Am amestecat si apoi am adaugat varza si cartofii. Am adaugat 1.6 litri apa fierbinte, am pus capacul si am lasat sa fiarba aproximativ 45 de minute. Avand in vedere faptul ca am pus la fiert cartofii in acelasi timp cu varza, acestia au fiert mai greu, dar la final au fost fierti foarte bine si nu s-au faramat.





Dupa 45 de minute am verificat gustul de sare (nu a fost cazul sa mai adaug) si cartofii. Am oprit focul, am adaugat mararul tocat si am lasat ciorba "sa se odihneasca" aproximativ 15 minute.


 Am mancat apoi cu paine prajita si ardei iute. 




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Nota personala:


- se poate adauga mai mult ulei
- chimenul se poate rasni inainte de a-l folosi
- pentru a reduce timpul de gatire, cartofii se pot fierbe separat in foarte putina apa si adaugati cu totul in ciorba.





2 comentarii:

  1. Faina reteta. Cand am citit-o ma gandeam sa fierb cartofii separat si vad ca ai scris. O fac si-ti arat. Pupici.

    RăspundețiȘtergere