2 noiembrie 2016

Cornulete cu untura si rahat


Sunt fragede si parca se topesc in gura :) 

Am folosit: 

- 250 g untura
- 220 g smantana 20% grasime
- 700 g faina tip 650
- 25 g drojdie proaspata
- 1/2 lingurita sare
- 50 g zahar
- esenta de rom (dupa gust)

Am pus in vasul robotului de bucatarie untura, zaharul, sarea, faina si drojdia. Am folosit pentru omogenizarea lor cutitul taietor


Dupa cateva "puls-uri" aluatul era nisipos. L-am scos in alt bol, am scos cutitul taietor si am pus paleta care amesteca aluat. Am pus compozitia iar in vasul robotului si am adaugat smantana si esenta de rom.


Am pus robotul iar la munca pentru nici trei minute. Am scos aluatul pe masa de lucru,
 l-am framantat putin si l-am trantit de cateva ori de masa... Apoi l-am pus intr-un castron si l-am lasat sa se odihneasca aproximativ 30 de minute (la temperatura camerei)


Intre timp am pregatit rahatul...


Am impartit aluatul in cinci bucati aproximativ egale.


Le-am intins pe rand si le-am impartit pe fiecare in 8 bucati. Am pus pe fiecare cate o bucata de rahat, am format cornuletele si le-am pus in tava tapetata cu hartie de copt (nu este neaparat nevoie).



Am copt cornuletele aproximativ 15 minute. Cand sunt usor rumenite - sunt coapte :) 



Dupa ce s-au racit complet le-am trecut prin zahar pudra aromatizat cu vanilie.


Sunt foarte gustoase si fragede!



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.



Nota personala:

- din cantitatile de mai sus au rezultat 56 de cornulete, dar se pot face si mai multe.

- untura trebuie sa fie de la frigider 














2 comentarii: