24 noiembrie 2016

Paine simpla cu faina integrala de grau


Aceasta paine este genul de paine care se face simplu si rapid. Este foarte pufoasa si are un gust deosebit.

Am folosit: 

- 240 g faina integrala de grau
- 200 g faina alba
- 25 g drojdie
- 20 g zahar
- 240 ml lapte
- 30 ml ulei de masline
- 1 ou
- 1 lingurita (rasa) sare


Pentru aluat am folosit robotul de bucatarie.
Am pus in vas cele doua feluri de faina, sarea, zaharul, drojdia si apoi laptele, oul si uleiul de masline.


In maxim 1 minut ingredientele au fost complet amestecate. Am lasat aluatul sa se odihneasca cateva minute si apoi am pus robotul la munca inca 2 minute. Greu, nu? :)  
Am scos aluatul din vasul robotului si l-am mai framantat aproximativ 5 minute (maxim). I-am dat forma rotunda si l-am acoperit pe masa de lucru cu un servet pentru 10 minute.


L-am mai framantat de cateva ori, i-am dat forma cilindrica si l-am transferat in forma de aluminiu pregatita initial (am uns-o cu foarte putin ulei).
L-am lasat in forma inca 20 de minute, timp in care a crescut cat se vede in poze. :) 




Am pus painea la copt la foc mediu si dupa primele 15 minute am acoperit-o cu folie de aluminiu ca sa evit rumenirea excesiva :) 

Peste alte 20 de minute am scos painea din cuptor si arata asa :) 


Am indepartat folia de aluminiu si forma in care  s-a copt. Am lasat-o sa se raceasca pe gratarul de sarma.



Am lasat-o sa se raceasca (nu chiar de tot) si apoi am taiat cateva felii. Am fost placut surprinsa de pufosenie, miros si gust :)  Se taie perfect pentru sandwich.
Am primit aprecieri de genul: "Sa faci numai paine de asta!"





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu