12 noiembrie 2016

Rulouri fragede cu mac si nuca


Stiu... seamana cu baigli - dar nu este.... seamana cu.... dar nu este. Este ceva foarte original cum numai eu stiu sa fac :)))))))))  Voi scrie aici exact ce si cat am folosit. Cum am facut... Ce a iesit se vede :)  

Am folosit: 

- 570 g faina
- 150 g unt
- 100 g untura
- 2 linguri smantana
- 2 galbenusuri
- 2 linguri zahar
- 1/2 lingurita sare

Pentru maia:
- 25 g drojdie proaspata
- 2 linguri zahar
- 1 lingura cu varf faina
- 5 linguri lapte

Pentru umplutura :
- 300 g mac + 200 g zahar + 100 ml lapte + 1 albus + stafide inmuiate in apa si esenta de rom
- 300 g nuca + 200 g zahar + 100 ml lapte + 1 albus + stafide inmuiate in apa si esenta de rom

Pentru uns: 
- 1 galbenus ou
- 3 linguri lapte

Am pregatit maiaua: am frecat drojdia cu cele doua linguri de zahar pana cand a devenit lichida. Am adaugat laptele caldut si faina. Am amestecat si am lasat-o sa creasca aproximativ 15 minute.

Am pregatit si restul ingredientelor.

Untul si untura...


... smantana, galbenusurile si zaharul


...am pus stafidele la inmuiat...


Am facut o adunare generala si apoi am trecut la combinarea lor :) 


Am pus in cuva masinii de paine, toate ingredientele. La final am pus  maiaua. Am setat programul 6 pentru framanatare si crestere si am asteptat ca masina sa-si faca treaba.


La final aluatul arata asa....


Intre timp am pregatit doua cratite si am pus in fiecare cate 100 ml lapte si 200 g zahar (brun + tos).


Am pus cratitele pe foc si am amestecat pana cand s-a topit zaharul. 
Am adaugat apoi in una mac si in cealalata nuca.

 


Am lasat sa fiarba cateva minute fiecare compozitie. Trei minute sunt suficiente. Trebuie amestecat continuu. A rezultat un amestec foarte dulce si destul de consistent.

Am lasat compozitiile sa se raceasca si apoi am adaugat in fiecare cate jumatate din spuma de oua formata de cele doua albuse. (Am batut spuma tare cele doua albuse ramase de la aluat)


Cand aluatul a fost gata l-am scos din cuva masinii de paine, l-am impartit in patru si l-am modelat putin.




Am intins fiecare bucata si am pus pe fiecare cate jumatate din fiecare compozitie si am presarat stafide (initial le-am scurs bine si le-am tamponat cu servetele).
Am format rulourile si le-am asezat in tava tapetata cu hartie de copt.





Am uns rulourile cu amestecul de format de galbenus si lapte si le-am bagat la cuptor pentru aproximativ 30 de minute.
Rulourile mele au stat cam inghesuite si s-au unit... a iesit un talmes balmes.... dar unul foarte gustos. Miroseau atat de bine!!!



Am rabdat putin, dar nu prea mult... Am taiat, am pus pe o farfurie sa se raceasca.... am mancat cu mare pofta. Trebuie sa recunosc ca sunt foarte bune reci, dar nici calde nu sunt chiar de aruncat :) 







Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- data viitoare nu voi mai folosi masina de paine pentru prepararea aluatului. A iesit grozav, dar doresc sa reduc timpul de crestere al aluatului.

- nu m-am putut hotara care-mi place mai mult... :) 












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu