26 ianuarie 2017

Budinca de orez cu portocale


Cu aceasta reteta particip la provocarea "Weekend cu spor".
 In prima luna a anului 2017, Monica Horoiu este gazda si ne-a ispitit cu trei categorii de retete de pe blogul ei, Furnicutza Bucatar. Acestea sunt: retetele cu fructe, retete cu peste, ciorbe/supe. 

Cum eu nu mi-am putut inchipui ca o budinca de orez poate sa fie gustoasa si cu altceva decat cu scortisoara, cand am vazut aceasta reteta pe blogul Monicai - nu am ezitat nici o clipa si am trecut-o in fruntea listei cu "retete urgente" :) 

Am folosit: 

- 250 g orez  bob gigant
- 1 litru de lapte
- 150 g zahar tos
- 1 plic budinca de vanilie
- coaja si sucul unei portocale
- 1 varf cutit sare

Pentru blat:

- 2 oua
- 2 linguri zahar
- 2 linguri faina
- 1 lingurita extract de vanilie

Am mai folosit: 

- 500 ml apa
- 150 g zahar
- 2 portocale

Am spalat foarte bine orezul si l-am pus sa fiarba impreuna cu 800 ml lapte, 150 g zahar tos si putina sare.


Am spalat foarte bine o portocala si apoi am razuit coaja si am stors sucul.


Am amestecat continutul plicului de budinca cu 200 ml lapte.


In aproximativ 20 de minute orezul a fost fiert. In tot acest timp am amestecat in el de mai multe ori (usor). Am oprit focul si am adaugat peste el amestecul de budinca si lapte. Am amestecat bine si am readus cratita pe foc (mic) pentru cateva minute. In tot acest timp am amestecat continuu. In scurt timp, amestecul s-a ingrosat destul de tare. Am adaugat coaja si sucul de portocala. Am amestecat pana cand s-a incorporat si acesta.




Am uns cu unt o forma de yena si am turnat budinca de orez.


Am separat albusurile de galbenusuri. Am mixat foarte bine albusurile cu 2 linguri de zahar. Am adaugat extractul de vanilie si faina. Am incorporat-o cu telul si apoi am turnat compozitia peste budinca de orez.



Am nivelat si am pus totul la cuptor pentru aproximativ 30 de minute.


Intre timp am spalat foarte bine doua portocale si le-am taiat felii. Le-am pus la fier cu 200 ml apa pentru aproximativ 10 minute din momentul in care au inceput sa fiarba.


La expirarea celor 10 minute am scurs apa. Am pus in cratita diferenta de 300 ml apa si 150 g zahar plus feliile de portocala. Le-am lasat sa fiarba impreuna 20 de minute (de aceasta data).


Cand budinca si siropul au fost racorite bine... am intepat pandispanul in mai multe locuri si am turnat peste el sirop (din cel format prin fierberea feliilor de portocala cu zahar si apa).

Am rasturnat apoi pudinca pe o tava de marime potrivita....


... am scos forma de yena....


.... cu ajutorul unui bat de frigarui am intepat si compozitia de orez si am turnat sirop.
Am adaugat apoi feliile de portocala (ca decor).

Ca de obicei, nu am avut rabdare sa o las sa se raceasca complet si am taiat o felie mai mult decat generoasa. 

Este extrem de aromata, este atat de gustoasa!!! 
Pur si simplu este minunata!








Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 
















2 comentarii: