30 ianuarie 2017

Cozonac cu nuca si gem de corcoduse


Uneori nu pot sa stau.... si atunci fac cozonaci :))))

De data aceasta am folosit: 

- 800 g faina alba tip 000
- 4 oua intregi
- 250 ml lapte
- 80 g zahar 
- 50 g untura
- 50 g drojdie proaspata
- coaja de portocala
- 1/2 lingurita sare

Pentru umplutura:  

- 500 g nuca
- 200 g zahar tos
- 1 lingurita scortisoara (aproximativ)

 Masina de paine imi este de un real ajutor aproape de fiecare data cand pregatesc aluaturi, de orice fel :) 

Am pus in cuva ei laptele, ouale, zaharul, sarea, untura. Apoi faina, drojdia si coaja de portocala. Fix in aceasta ordine :) 

  

Am setata programul 6 pentru framantare si crestere (la masina mea). A rezultat un aluat neted, destul de dens. 

Pana cand masina a muncit in locul meu, eu... printre altele am amestecat nuca cu zahar si scortisoara.


Cand aluatul a fost gata arata asa:


L-am scos pe masa de lucru, i-am dat forma rotunda si apoi l-am impartit in patru parti aproximativ egale.




Dupa ce -a odihnit aproximativ 15 minute am luat fiecare bucata si am intins-o  incercand
 sa-i dau forma cat de cat dreptunghiulara.

Am pus pe fiecare cate doua linguri de gem de corcoduse


Am intins gemul pe toata suprafata si apoi am adaugat 1/4 din nuca pregatita.


Am rulat cu atentie, sigiland "din mers" capetele.


In felul acesta am procedat si cu celelalte bucati de aluat. Am rasucit cate doua si am format doi cozonaci destul de maricei. Noroc cu tavile care de data aceasta sunt destul de incapatoare :) 


I-am acoperit cu un prosop curat, i-am asezat intr-un loc cald, ferit de curenti de aer si i-am lasat sa creasca 40 de minute.


I-am uns cu ou batut si i-am intepat in cateva locuri cu o furculita ca sa nu se separe coaja de miez.


I-am pus la copt, dar dupa doar 15 minute am constatat ca se rumenesc foarte tare si i-am acoperit cu hartie de copt.


I-am tinut in cuptor 50 de minute si la final aratau asa. Rezonabil, zic eu :) 



Sigur, nu am putut sai-i mancam fierbinti, dar nici nu am asteptat sa se raceasca de tot. Cate o cana de lapte la fiecare si "Hai sa mancam cozonac!" :)))) 
Pozele facute pe fuga, fara nici o pregatire sau decor..... sper ca vor fi scuzate si totusi, feliile de cozonac vor vorbi de la sine.






Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- greutatea cozonacilor a fost 1 kg si 1,090 kg

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu