30 ianuarie 2017

Paine alba cu seminte


Nimic nou sub soare.... paine normala.... plus un ou... plus seminte.... "muncita" de masina de paine si coapta in cuptorul aragazului.... Am spus tot, nu? :) 
Rezultatul este neasteptat de bun....Pacat ca nu am presarat seminte pe deasupra.... ar fi fost mai fotogenica :) 

Am folosit: 

- 500 g faina alba tip 000
- 250 ml apa calduta
- 25 ml ulei de masline
- 12 g drojdie proaspata (cam 1/4 din pachet de 50 g)
- 1 lingurita sare
- 1 lingurita zahar
- 1 ou

- 2 linguri seminte de dovleac
- 2 linguri seminte de floarea soarelui
- 1 lingura seminte de in

Am pus in cuva masinii de paine ingredientele in ordinea deja bine stiuta: prima data lichidele si apoi faina si drojdia.
Am setata programul 6 pentru framantare si crestere (la masina mea). 


Am pregatit semintele.


La semanul sonor al masinii - ADD, am adaugat semintele si am lasat-o sa munceasca in continuare.


Cand aluatul a fost crescut l-am scos din cuva masinii pe masa de lucru...


... i-am dat forma si l-am pus in tava tapetata cu hartie de copt.


L-am lasat sa mai creasca in tava 40 de minute si l-am crestat.


Am copt painea 45 de minute, la foc potrivit. A fost necesar ca dupa aproximativ 15 minute sa o "acopar" cu hartie de copt pentru ca dadea semne de rumenire excesiva :)  
Asa-i cuptorul meu...!


Am invelit-o intr-un prosop curat si am asteptat sa se raceasca. 

A iesit grozav de buna. 
Coaja este destul de crocanta, nu foarte groasa si miezul este foarte fin,



Ma apucasem sa ciugulesc un colt.... dar brusc m-am desteptat si am taiat doua felii, am uns una cu unt, am adaugat cascaval si cativa germeni de ridichi. Am trantit cealalata felie peste si sandwich-ul astfel pregatit pe repede inainte, a aterizat 15 secunde in cuptorul cu microunde.

Bunatatea de pe lume! :) 





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu