9 februarie 2017

Cornuri umplute cu magiun de prune


Am ales aceasta reteta de pe blogul Margaretei Cismasiu - gazda provocarii Weekend cu spor din luna februarie 2017. 


Am folosit: 

- 600 g faina alba tip 650
- 100 g iaurt cu 2.5% grasime
- 150 g smantana cu 20% grasime
- 150 ml apa rece
- 35 g drojdie proaspata
- 50 g zahat tos
- 1 lingurita sare
- 1/2 lingurita tumernic

Pentru uns aluatul:

- 200 g untura
- 40 g faina
- 40 g zahar pudra
- esenta de vanilie
- coaja de lamaie razuita fin

Am mai folosit:

- 1 galbenus + 2 linguri lapte
- zahar pudra 

Am pus in cuva masinii de paine apa, iaurtul, smantana, sarea, zaharul si tumernicul.


Am adaugat apoi faina si drojdia...


Am setat programul 6 pentru framantare si crestere. 

Am pregatit compozitia pentru uns. Pur si simplu am pus intr-un bol toate ingredientele si le-am amestecat. Am impartit in 3 amestecul rezultat.



Cand aluatul a fost gata, l-am scos pe masa de lucru bine infainata. Este un aluat fin si usor de lucrat cu el in aceasta faza.



Am intins aluatul si l-am uns cu o treime din amestecul cu untura. 


L-am impachetat dupa metoda de la "Pogaci cu jumari". Si de data aceasta voi lasa pozele sa vorbeasca. Diferenta consta in faptul ca nu am lasat aluatul cate 30 de minute in frigider intre cele trei impachetari. Am lucrat pe repede inainte :) 







Dupa ultima ungere, am intins aluatul (se peresara mereu faina, altfel se lipeste si de sucitor si de masa) si l-am taiat triunghiuri. Am pus magiun pe fiecare triunghi si apoi am format cornurile.



Le-am asezat in tava tapetata cu hartie de copt si le-am lasat sa mai creasca aproximativ 15 minute



Le-am uns cu galbenus de ou amestecat cu putin lapte si le-am copt aproximativ 30 de minute, la foc potrivit.




Le-am scos pe un gratar si le-am lasat sa se raceasca. 
Apoi le-am presarat cu zahar pudra.






Sunt grozave atat caldute cat si reci alaturi de o cana de lapte!!! :) 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu