26 februarie 2017

Rulouri (conuri) cu crema de vanilie


Am cumparat in urma cu aproape doua saptamani forme pentru rulouri si abia azi am reusit "sa-mi indeplinesc visul" :)  Este o premiera pentru mine, dar acum stiu sigur ca vor deveni de ale casei. Au trecere mare si se fac usor.

Am folosit: 

- 500 g faina tip 000
- 2 oua
- 130 g zahar pudra
- 100 ml ulei
- 100 ml lapte
- 1 pachet amoniac (7 g)
- un praf sare

Pentru crema: 

- 2 plicuri budinca de vanilie
- 1 litru lapte
- 150 g zahar tos
- 1 praf sare
- 150 g unt
- 50 ml smantana pentru frisca

Am pus intr-un bol ouale si zaharul pudra. Am mixat cateva minute si apoi am adaugat sarea, laptele, uleiul si amoniacul. Am omogenizat bine totul.


Am adaugat aproape jumatate din cantitatea de faina, am amestecat cu mixerul si apoi am adaugat restul de faina. Am framantat aluatul cu mana pana cand s-a incorporat toata faina.


L-am lasat sa se odihneasca aproximativ 15 minute si apoi l-am impartit in patru.


Intre timp am uns cu ulei si am presarat cu faina fiecare forma pentru rulou.


Am intins pe rand fiecare bucata de aluat, am taiat-o fasii aproximativ egale si am rulat aluatul in jurul formei. Am asezat rulourile astfel formate in tava tapetata cu hartie de copt.



Le-am copt, la foc potrivit, 13 - 15 minute. 
Am repetat operatia pana cand am terminat tot aluatul. 

Mie mi-au rezultat 30 de rulouri, dar cum nu am fost foarte indemanatica... pe unele le-am facut mai groase - pe altele mai subtiri.... unele mai lungi - altele mai scurte... Probabil ca o mana dibace ar scoate 35 de bucati. :) 

In timpul coacerii cresc destul de mult si nu trebuiesc inghesuite in tava (cum am facut eu la prima tura) :) 


Formele se scot cat sunt inca putin caldute. Se scot foarte usor si calde, dar cu multa atentie pentru ca metalul este fierbinte.

Aceasta este recolta :) 


Am pregatit crema.  Data viitoare ma voi ocupa de ea prima data.

Am pus praful de budinca intr-o cratita, am adaugat zaharul si apoi laptele, pe rand, amestecand continuu cu telul. Am fiert amestecul pana cand s-a ingrosat. In tot acest timp am amestecat continuu.
Cand a fost gata am pus folie alimentara, in contact direct, peste budinca. In felul acesta se evita formarea pojghitei deasupra. Am lasat-o sa se raceasca complet.

Cand a fost complet rece am adaugat-o pe rand peste untul spumat putin cu mixerul. Cand am incorporat toata budinca, am adaugat in amestec aproximativ 50 ml smantana pentru frisca si am mixat pana cand s-a incorporat si aceasta. A rezultat o crema gustoasa si fina. 


Am pus-o la frigider pentru aproximativ 30 de minute si apoi am pus o parte din ea intr-un posh la care am atasat un dui in forma de stea. 

Am umplut rulourile, le-am pudrat cu zahar si am asteptat cu nerabdare degustarea :) 





Sunt minunate!!!
Textura rulourilor (coaja) este crocanta la inceput si apoi se inmoaie de la crema. Seamana un pic cu biscuitii umpluti cu crema de vanilie.


Nota personala:

- este un aluat foarte bun, se lucreaza foarte bine cu el

- cantitatea de faina se poate ajusta in plus sau in minus. In cazul meu nu a fost nevoie.

- din ingredientele pentru crema am obtinut o cantitate prea mare si ce mi-a ramas am pus in boluri, iar deasupra am turnat sirop de capsuni.



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



*   *
*

Cu alta ocazie le-am umplut cu crema de caramel si crema de capsuni, folosind ca baza budinca aferenta. Sunt grozave oricum :) 






Aceeasi Marie cu alta palarie - crema de mascarpone, nutella si aroma brandy 😋😋😋






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu