7 februarie 2017

Tort cu crema de mascarpone si cafea


Acest tort este fix pe placul cafengiilor inraiti :)))

Am folosit crema de mascarpone si cafea solubila de AICI

Pentru blat am folosit: 

- 6 oua
- 180 g zahar tos
- 150 g faina
- 30 g cacao

Pentru sirop: 

- 200 ml apa
- 70 g zahar
- 1 linguri ness

Pentru decor:

- 250 g ciocolata cu lapte
- 70 ml smantana pentru frisca (aproxomativ)
- 1 lingurita ulei
- bilute decorative argintii si boabe de cafea naturala

Am mixat bine de tot ouale intregi cu zaharul. Mai exact - 15 minute.
Am adaugat apoi faina cernuta si cacao. Am incorporat totul cu ajutorul telului, cu miscari lente.


Am turnat compozitia rezultata in tava tapetata cu hartie de copt (diametrul 22 cm). Am copt blatul la foc potrivit, aproximativ 35 de minute. L-am scos din forma si l-am lasat sa se raceasca complet pe un  gratar din sarma. 
A rezultat un blat foarte bine crescut, desi nu are praf de copt si foarte pufos.  
L-am taiat in 4 parti aproximativ egale


Intre timp m-am ocupat de sirop.
Am pus zaharul intr-o cratita antiaderenta si l-am lasat sa se caramelizele fiind atenta sa nu se arda prea tare.


Cand a ajuns la culoarea dorita am adaugat apa si am lasat sa fiarba pana cand s-a topit tot zaharul caramelizat. Am adaugat lingurita de cafea solubila, am amestecat si am lasat siropul sa se raceasca.

Avand si crema de mascarpone si cafea gata, am trecut la urmatorul pas: montarea tortului :) 
Am preferat sa fac asta in forma in care am copt blatul. Am imbracat peretii cu hartie de copt.
Am pus primul blat, l-am insiropat si apoi 1/3 din cantitatea de crema (aproximativ).


Am nivelat crema avand grija sa o distribui cat de cat egal pe toata suprafata blatului. Am pus apoi cel de-al doilea blat. Am apasat usor pe toata suprafata lui ca sa intre bine in contact cu crema de dedesubt.  Am insiropat, am pus crema.... etc...
La final am imbracat cat mai ermetic forma cu tortul astfel montat in folie alimentara si l-am pus la frigider pana a doua zi.


Am scos tortul de la frigder inainte cu aproximativ o ora inainte sa incep sa-l ornez.
 Am indepartat folia alimentara, "l-am rasturnat" pe o tava potrivita, am indepartat si hartia de copt.


Pentru glazura am topit ciocolata impreuna cu smantana pentru frisca la baie de abur. Cand a fost topita am adaugat o lingurita de ulei, am amestecat bine si apoi am turnat-o peste tort. 
Am incercat sa o dirijez sa curga cum vreau eu, dar a curs cam cum a vrut ea :))) motiv pentru care am imbracat tot tortul in ciocolata.

Cu putina crema care a ramas am facut niste "floricele" si mai departe...  ce se vede... :) 



Este aromat - gust intens de cafea in combinatie cu ciocolata. 
Va las sa va inchipuiti gustul :) 

Pe ultima suta de metri am reusit sa fac cateva poze... Pot spune cu certitudine ca acest tort merita poze mai bune! :) 






Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu